Manfaat dan Kebaikan Buah Elderberry Pada Life Shake Protein

Manfaat dan Kebaikan Buah Elderberry Pada Life Shake Protein
Manfaat dan Kebaikan Buah Elderberry Pada Life Shake Protein

Manfaat dan Kebaikan Buah Elderberry Pada Life Shake Protein
| Buah elderberry hitam mungkin merupakan elderberry pertama yang ditanam oleh manusia prasejarah.

Elderberry ialah buah yang kaya dengan serat dimana ianya dapat meningkatkan sistem pencernaan kita. Satu hidangan elderberry cukup untuk memenuhi 28% keperluan serat harian. Antioksidan dalam elderberry memberikan faedah yang sangat besar.

Manfaat dan Kebaikan Buah Elderberry

1. Sistem imuniti
Elderberry membantu meningkatkan imuniti, melindungi jantung dan mencegah barah dengan membantu meningkatkan tahap antioksidan dalam badan dan membantu melawan penyakit. Vitamin A dan C dalam elderberry membantu kita menjaga kesihatan yang optimum. Elderberry juga menawarkan perlindungan terhadap virus yang dapat merosak dinding sel.

Elderberry membantu mengurangkan pengeluaran lendir semasa selesema dan meredakan gejala selsema serta membantu melemahkan gejala influenza, menurut kajian di Jepun. Elderberry meningkatkan imuniti dengan meningkatkan pengeluaran sitokin radang. Dengan cara ini, ia juga membantu merawat jangkitan saluran pernafasan dan penyakit pernafasan lain.

2. Menurutkan berat badan
Elderberry kaya dengan serat yang meningkatkan rasa kenyang dan dapat membantu menurunkan berat badan. Ini telah dibuktikan oleh kajian Jerman juga - di mana para peserta mengambil jus elderberry menyaksikan peningkatan ketara dalam pengaturan berat badan.

3. Untuk kesihatan kulit
Antosianin dalam elderberry didapati memberi peningkatan semula jadi untuk kesihatan kulit. Sebatian ini juga melindungi daripada kerosakan kulit. Elderberry diketahui dapat mengembalikan kesihatan kulit dan mencerahkan jeragat. Antioksidan dalam buah beri dapat melawan virus herpes dan memberi kelegaan.

Buah Elderberry Pada Life Shake Protein

Manfaat dan Kebaikan Buah Elderberry Pada Life Shake Protein
Manfaat dan Kebaikan Buah Elderberry Pada Life Shake Protein

Hanya 2 scoop Life Shake Elderberi Shaklee

• Membekalkan 20g protein soya ultra-tulen, bukan GMO bagi setiap hidangan, termasuk campuran proprietari protein biji chia organik dan biji labu organik.
• Rendah indeks glisemik yang menampilkan inovatif pemanis baharu, Reb M, untuk membantu mengekalkan paras gula darah yang sihat dan memberikan rasa kenyang yang lebih lama.
• Prebiotik daripada campuran bijirin dan enzim pencernaan untuk pencernaan yang lebih baik dan meningkatkan penyerapan protein.
• Dikuasakan oleh Leusina untuk mengekal dan membina otot, membakar lemak dan menyokong metabolisma.
• Tanpa lemak trans, bebas kandungan tenusu.

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

5 ulasan:

  1. hai.. busyra singgah sini dan follow.. smoga akak terus maju dlm bisnes

    BalasPadam
  2. sekarang ni rasa macam badan perlukan suplement kan? menarik jugak ni

    BalasPadam
  3. Barangan shaklee memang berkesan belaka..

    BalasPadam
  4. sedapnya elderbery walaupun mama tak penah rasa

    BalasPadam