Tonik, Makanan & Sayur Berkhasiat Untuk Cantikkan Mata Sihat

Tonik, Makanan & Sayur Berkhasiat Untuk Cantikkan Mata Sihat
Tonik, Makanan & Sayur Berkhasiat Untuk Cantikkan Mata Sihat
Tonik, Makanan & Sayur Berkhasiat Untuk Cantikkan Mata Sihat | Mata memerlukan set pemakanan khusus bagi mengekalkan fungsi dan kesihatan mata.

Kaedah pemakanan yang betul supaya mata kekal sihat adalah dengan mengambil nutrisi seimbang di samping mengutamakan sumber makanan yang mempunyai warna hijau, kuning dan merah. Ini kerana kumpulan makanan ini kaya dengan lutein, zeaxanthin, vitamin dan mineral yang terbukti bagus untuk kesihatan mata yang optimum.

Makanan untuk mata

Kailan (Kale), Bayam (Spinach), Collards antara sayuran berdaun hijau yang sangat kaya dengan sumber Lutein dan Zeaxanthin. Lutein dan zeaxanthin merupakan bahan antioksidan yang berfungsi dalam melindungi dan mengekalkan kesihatan sel dalam tubuh badan.

Tonik Untuk Cantikkan Mata Sihat

Vivix tonik tumbuhan botani yang kaya dengan kandungan resveratrol dan polifenol yang tinggi terutamanya Anthocyanins mampu mengurangkan risiko kerosakan mata, memperbaiki daya penglihatan dan membantu merawat saraf saraf mata yang bermasalah.

Kandungan anthocyanins di dalam carrot ungu - kuning adalah pada kadar tertinggi berbanding carrot ungu - oren. Vivix dihasilkan dengan campuran Anggur Muscadine, Purple Carrot, Elderberry (Sambucus Nigra) dan Poltganum Cuspidatum (knotweed Jepun).

Sayur Untuk Cantikkan Mata Sihat

Carotenoid yang paling terkenal adalah beta-karoten, sumber utama vitamin A dari tumbuh-tumbuhan. Antara karotenoid lain ialah lycopene, lutein, zeaxanthin, cryptoxanthin, alpha-carotene dan astaxanthin. Semua berfungsi sebagai antioksidan untuk melindungi sel daripada radikal bebas, menguatkan sistem imunisasi tubuh dan membetulkan fungsi organ tubuh.

Carotomax menggabungkan 6 karotenoid terbaik iaitu alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, lycopene dan zeaxanthin.

Carotomax membekalkan lebih 13mg (21,500iu) karotenoid dari sumber semulajadi iaitu buah-buahan dan sayur-sayuran yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, lobak, tomato, marigold, epal, kentang, brokoli, biji anggur dan minyak sawit.

Carotomax mengandungi 30 tablet dengan 1 tablet mampu membekalkan sehingga 13mg karotenoid kepada badan. Nilai 1 tablet adalah bersamaan dengan

Beta Carotone yang bersamaan dengan 102 biji pisang
Lutein dan Zeaxanthin yang bersamaan dengan 285 biji limau gedang (pink grapefruit)
Lycopena yang bersamaan dengan 714 biji apricot
Alpha Carotene bersamaan dengan 89 biji rapsberry.

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

4 ulasan:

  1. Teman nie memang gemar makan sayur...

    BalasPadam
  2. bayam dengan kailan senang dapat tapi nak makan tu jarang la pulak haha perlu amalkan ni sebab mata pun dah makin rabun

    BalasPadam
  3. Kailan dan bayam tu bolehlah jugak selalu makan. Tapi sayur lain kurang 😅. Adui.

    BalasPadam
  4. mama nak kena cari sayur2 ni mata dah x bermaya dah ni

    BalasPadam