Cara Pencegahan Kanser Kulit Dengan Krim Siang SPF Sunscreen

Cara Cegah Hilang Kanser Kulit Dengan Krim Siang SPF Sunscreen
Cara Cegah Hilang Kanser Kulit Dengan Krim Siang SPF Sunscreen
Cara Pencegahan Kanser Kulit Dengan Krim Siang SPF Sunscreen | Kanser kulit disebabkan oleh mutasi pada DNA sel kulit kerana terdedah kepada sinaran ultraungu UV.

90% kes kanser kulit terjadi diakibatkan oleh cahaya matahari. Kanser kulit berlaku pada semua jenis tona kulit dan kulit cerah lebih berisiko. Kanser kulit lebih bahaya pada yang berkulit gelap kerana biasanya ia tidak dapat dikesan.

Jenis Jenis Kanser Kulit

1. Basal cell carcinoma – satu tompok kecil membesar dan seterusnya menjadi ketumbuhan. Mungkin berdarah pada bahagian tengahnya.

2. Squamous cell carcinoma – berwarna merah dan berbentuk tidak sekata, sakit bila disentuh dan boleh juga membentuk ulser. Bahagian tepi lebih tinggi berbanding bahagian tengah.

3. Melanoma – berwarna gelap atau hitam. Bentuk di bahagian tepi yang tidak sekata dan mempunyai pelbagai warna pada permukaan barah. Diameter barah ini biasanya melebihi 6mm.

Langkah Pencegahan

1. Kurangkan pendedahan kepada pancaran matahari terutamanya individu yang mempunyai warna kulit yang cerah.
2. Elakkan pendedahan kepada pancaran matahari pada waktu yang mempunyai kadar UV yang tinggi iaitu dari pukul 9 pagi hingga 3 petang.
3. Pakai pakaian berlengan panjang serta topi bila melakukan aktitiviti di bawah pancaran matahari.
4. Gunakan krim pelindung matahari (sunscreen) yang dapat menghalang pancaran UVA dan UVB sebelum terdedah kepada pancaran matahari.

Cara Pencegahan Kanser Kulit Dengan Krim Siang SPF Sunscreen
Cara Cegah Hilang Kanser Kulit Dengan Krim Siang SPF Sunscreen
YOUTH Age Defense Mosturizer SPF50 merupakan pelembap dan pelindung matahari berspektrum luas (broad spectrum) untuk menghalang kerosakan kulit oleh sinar UVA dan UVB. Berdasarkan kajian, purata indeks ultraviolet di Malaysia sangat tinggi.

UVA : menyebabkan penuaan yang mendatangkan kedutan & tanda-tanda penuaan kat muka.
UVB : membakar kulit (sunburn) & kulit jadi gelap.

YOUTH Age Defense Moisturizer SPF50 mengandungi vitamin dan botani bernutrien untuk melembap, menyubur dan menambahbaik penampilan kulit secara menyeluruh.

YOUTH Age Defense Moisturizer SPF50 juga boleh digunakan sebagai primer mekap. Kulit kita akan jadi glowing sampaikan tak payah guna highlighter dah.


Nak dapatkan produk skincare Shaklee ini?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

13 ulasan:

  1. penting sebenarnya pakai sunscreen ni untuk jaga kulit daripada sinaran cahaya matahari. bahaya untuk kulit kalau kena direct sunlight.

    BalasPadam
  2. produk terbaik utk jaga kesihatan kulit

    BalasPadam
  3. produk youth terbaik

    followed here #128

    BalasPadam
  4. mencegah lebih baik drpd mengubati...

    BalasPadam
  5. bagus juga cream nie...mmg penting sgat penjagaan kulit kita..
    sy follow sini ya ~ ^^

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum,
    Terima kasih atas info yang sangat baik

    BalasPadam
  7. terima kasih atas info....menariknye krim ni....

    BalasPadam
  8. terima kasih atas info....menariknye krim ni....

    PS: xtahu kenapa xkuar nama rietta...hehe...

    BalasPadam
  9. efektif betul ni :)
    https://typperlo.blogspot.com/2019/11/langkawi-short-vacay-3hari-2malam-part-1.html

    BalasPadam
  10. pakai sunscreen memang penting. walaupun dalam rumah. salam kenal. kita baru aktiv semula berblog. harap sudi singgah dan follow. done follow sini.

    BalasPadam
  11. Memang bagus pakai sunblock / sunscreen bila nak keluar. Even kalau dlm bangunan pun digalakkan 😊

    BalasPadam
  12. baik lelaki mahupun perempuan mmg wajib pakai sunscreen ni

    BalasPadam