Jerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu

Jerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu
Jerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu
Jerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu | Lokasi di Kuching, Sarawak sedang mengalami kualiti udara tahap Tidak Sihat dan Sangat Tidak Sihat.

Jika ada antara kita yang mengalami gejala seperti mata berasa pedih dan berair, gatal kerongkong dan kerap batuk, hidung berair dan kerap bersin, sukar bernafas atau sesak nafas atau sakit dada, dan kulit badan berasa gatal, segeralah mendapatkan rawatan.

Pemakanan sihat adalah penting semasa jerebu untuk meningkatkan sistem imunisasi badan dan menjauhkan diri daripada penyakit berkaitan jerebu.

7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu

1. Banyakkan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari untuk mengelakkan dehidrasi.

2. Minum jus atau buah-buahan dan sayur-sayuran yang kaya dengan antioksida, vitamin, mineral dan serat bagi membantu melawan penyakit. Buah dan sayur juga mengandungi air yang boleh membantu meningkatkan pengambilan air.

3. Sediakan makanan sendiri dan amalkan makan di rumah. Jika makan di luar, pilihlah tempat makan yang tertutup dan berada di dalam bangunan.

4. Elakkan minuman yang mengandungi kafein seperti kopi dan minuman beralkohol yang boleh menyebabkan pembuangan air kencing secara kerap dan mengakibatkan dehidrasi.

5. Kurangkan makanan tinggi garam yang boleh menyebabkan kehausan dan dehidrasi.

6. Makan makanan yang tinggi kandungan vitamin C, E dan Omega-3 untuk meningkatkan sistem imunisasi badan.

7. Untuk meningkatkan pengambilan air, ambil makanan yang berair seperti sup dan singgang.

Kami mencadangkan Pemakanan Sihat Semasa Jerebu

Vivix : membantu mengekalkan tahap kesihatan di paras optima.
Nutriferon : trigger faktor imun badan apabila diserang penyakit.
Vita-C Plus : meningkatkan imun badan melawan penyakit.
CoQ Health : sumber antioksidan yang baik bagi perlindungan badan secara menyeluruh dan juga untuk kesihatan otot jantung.
Garlic Complex : sumber antibiotik semulajadi.
Performance Drink : menghidrat badan, elak kelesuan akibat kekurangan air semasa jerebu.
Omega Guard : untuk membantu meningkatkan kesihatan sistem pernafasan (dan paru-paru) dan imun tubuh. Terbaik untuk mereka yang mengidap asma.

Semoga panduan ini memberikan manfaat kepada para pembaca.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Next
This is the most recent post.
Catatan Lama

9 ulasan:

  1. Kat shah Alam Ni pun teruk dah jerebu.. tq for tips

    BalasPadam
  2. sarawak tu dh teruk sangat kt area kl n selangor pun teruk dh jerebu, semua nampak putih je

    BalasPadam
  3. stay healthy di musim jerebu...tq for sharing..

    BalasPadam
  4. tips yang bagus ni.....


    psst... thanks sudi join segmen Mia.

    blog anda tersenarai di https://www.mialiana.com/2019/09/senarai-url-blog-36.html

    BalasPadam
  5. Sabah masih terkawal..ada kawan kat Sarawak memang mengeluh pasal jerebu ni.. teruk sgt.. bahaya utk kesihatan.

    BalasPadam
  6. stay safe everyone at sarawak..


    blogwalking sini ya dari https://theathra.blogspot.com/

    BalasPadam
  7. thanks for the tips. syukurlah di kelate x de jerebu.
    done follow here.
    www.zukidin.com

    BalasPadam
  8. teruk sangat jerebu pada kali ini kan..

    BalasPadam
  9. lemas rasa bila tengok cuaca kat luar....harap jerebu ni segera berakhir

    BalasPadam