Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut

Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut
Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut
Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut | Kulit bermasalah mulai 2009 dan 2010 terus kulit bertambah teruk. Muka penuh dengan jerawat dan parut.

Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut
Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut
Kulit muka saya jerawat jenis yang besar-besar lebam & gelembong, parut pula jenis yang hitam, merah dan berlobang. Memang takut tengok muka sendiri time tu. Kawan-kawan pun ramai yang lari sebab muka ni sikit pun tak ada ruang yang licin bersih. Tahi lalat 1 pun memang tak nampak langsung.

Bermacam jenis skincare, supplement semua ratna dah try. 1 pun tak ada kesan. Sampai 1 hari tu awal tahun 2018 dah tak tahu nak buat apa dengan kulit muka ni nekad dah nak buat drip vitamin c yang untuk putihkan kulit. Masa tu fikir kalau buat drip mestila bekas² jerawat ni semua hilang kan sebab ia memutihkan.

Ok bila dah nekad terus bankin deposit dekat orang tu & set time untuk orang tu datang buat drip dekat rumah .

Selang 2 hari lepas bayar deposit tu, terbaca kes pasal drip ni boleh jejaskan kesihatan kita rosak itu rosak ini, itu tersumbat ini tersumbat. Terus tergamam masa tu jadi buntu. Then terus cancel tak jadi nak ber-drip² ni .

Dalam hati dok fikir, apa lagi nak buat dengan muka ni yang selamat dan betul² berkesan.

Ratna terus cari shaklee balik. Korek info pasal shaklee sebab kali ni nak consume yang betul² selamat dan berkesan. Sebenarnya sebelum nak buat drip tu dah kenal dah shaklee ni dari kawan tapi macam tak meyakinkan.

Bila dah cancel drip dan dah baca tentang shaklee ni, akhir bulan 7/2018 baru la beli Vita-C Plus . 5 hari je dah nampak perubahan. Jerawat mula kering. Bahagianya masa tu.


Awal bulan 8/2018 tambah ESP protein soya. Bila dah tambah ESP tu makin nampak sangat² Shaklee effect tu. Kemudian tambah lagi vitamin E untuk parut yang hitam² & merah² yang dah bertahun menapak dekat muka ni.

Sekarang dah 1 tahun ratna consume shaklee. Alhamdulillah jerawat besar² dah tak ada. Parut yang berlubang kembali rata. Parut yang merah dan hitam semakin pudar dan pudar. Kulit bertambah cerah tanpa drip.

Dulu fikir kulit muka ni memang dah tak ada harapan nak pulih. Memang sampai ke tua la muka macam ni.

Tapi sekarang alhamdulillah, syukur sangat .

Cuma kadang time period ada la keluar jerawat tapi tak la keluar sekali 5 macan dulu. Sekarang keluar 1 atau 2 ketul je .

Ratna juga ada skin yang sensitif. Sebelum consume shaklee bila ratna makan udang/sotong/ketam muka akan automatic gatal merenyam. Esoknya akan keluar jerawat besar² lebih dari 5 ketul dekat tepi² muka & pipi.

Sekarang bila makan seafood, alhamdulillah muka dah kurang gatal dah kurang jerawat keluar.

Dan yang paling best, ratna consume shaklee just untuk pulihkan kulit muka je tapi ratna dapat lebih dari tu. Gastrik ratna yang teruk sebelum ni dah tak pernah datang, rasa macam ajaib sangat. Dulu kalau lambat makan je, mesti gastrik dah serang .

Alhamdulillah, memang pilihan bijak dengan Shaklee. Betul² selamat & berkesan.

Nak dapatkan produk Shaklee?

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. menarik. good info here ^^

    BalasPadam
  2. nasib baik sy kulit kombinasi ja.. susah kalau sensitif ni

    BalasPadam