Apa itu AGE protein & Bagaimana Vivix Kurangkan protein AGE

Apa itu AGE protein & Bagaimana Vivix Kurangkan protein AGE
Apa itu AGE protein & Bagaimana Vivix Kurangkan protein AGE
Apa itu AGE protein & Bagaimana Vivix Kurangkan protein AGE? | AGE (Advanced Glycation End-Products) adalah bahan buangan yang terhasil secara semulajadi dalam badan bila protein atau lemak bergabung dengan gula.

Proses pembentukan protein AGE ini dipanggil glycation.

AGE juga boleh terbentuk di luar badan iaitu daripada makanan yang diambil. Makanan yang terdedah kepada suhu yang tinggi, seperti memanggang (BBQ), menggoreng atau membakar, cenderung menjadi sangat tinggi dalam sebatian ini. Sebatian AGE ini boleh dibuang dari badan dengan bantuan antioksidan dan juga enzim.

Kadar Bacaan Kencing Manis Menurun 20 ke 10 Selepas 2 Minggu

Apabila kita mengambil terlalu banyak AGE, atau terlalu banyak yang terhasil di dalam badan kita, tubuh kita tidak dapat melawan lagi untuk menyingkirkannya. Dan akibat daripada itu, AGE ini akan terus berkumpul dan menimbun.

Apa itu AGE protein & Bagaimana Vivix Kurangkan protein AGE
Apa itu AGE protein & Bagaimana Vivix Kurangkan protein AGE

Pembentukan AGE dirangsang oleh komponen seperti
  • Stress
  • Penyakit
  • Kesakitan
  • Tidur yang tidak cukup
  • Gaya hidup yang tidak baik (merokok)
  • Sinar matahari berlebihan

Bahaya AGE Protein Penyebab Penyakit

Glycation menyebabkan protein menjadi tidak berfungsi. Apabila protein tidak berfungsi dengan baik, ia boleh mengeraskan arteri (atherosclerosis), membentuk katarak pada mata, mengganggu sambungan neutron dalam otak (dementia), menghalang fungsi buah pinggang dan bermacam-macam lagi. Sel akan menjadi tepu dan akhirnya tersekat dan terkumpul.

Protein AGE menghalang dan menyekat fungsi sel yang normal. Semakin banyak timbunan protein AGE semakin tinggi tubuh terdedah kepada pelbagai penyakit.

Protein AGE Dikaitkan Dengan Pelbagai Penyakit Kronik

Secara semulajadi tubuh badan kita mampu menyingkirkan sebatian AGE protein yang merbahaya ini. Tetapi situasi hari ini ramai yang mengamalkan diet tinggi gula, makan makanan yang diproses, dimasak dengan suhu yang tinggi, dan pelbagai diet yang tidak sihat. Ini mengakibatkan lebih banyak penghasilan AGE protein ini berbanding keupayaan badan untuk menyingkirkannya. Lama kelamaan AGE protein semakin banyak dan ini boleh menjejaskan setiap fungsi bahagian badan, menyebabkan masalah kesihatan yang serius.

Pengambilan gula berlebihan juga merupakan punca utama tingginya AGE protein

Bacaan Kencing Manis : Dulu 14 Sekarang 6

Paras AGE protein yang tinggi dikaitkan dengan majoriti penyakit kronik yang dilihat pada hari ini termasuklah

  • penyakit jantung
  • kencing manis
  • penyakit hati
  • alzheimer
  • arthritis
  • kegagalan buah pinggang
  • tekanan darah tinggi
  • dan lain-lain penyakit kritikal

Apa itu AGE protein & Bagaimana Vivix Kurangkan protein AGE
Apa itu AGE protein & Bagaimana Vivix Kurangkan protein AGE

Vivix Mengurangkan Pembentukan Protein AGE

Sehingga kini, tidak ada mekanisme yang dapat memusnahkan AGE protein, oleh itu kita harus memainkan peranan untuk menghalang pembentukan protein AGE.

Kajian klinikal Shaklee mendapati bahawa polifenol yang terkandung dalam Vivix boleh mengurangkan pembentukan AGE protein. Campuran polifenol Vivix memperlahankan pembentukan protein AGE sehingga 90%!

Apa itu AGE protein & Bagaimana Vivix Kurangkan protein AGE
Apa itu AGE protein & Bagaimana Vivix Kurangkan protein AGE

Polifenol dalam Vivix telah terbukti secara saintifik mampu mengurangkan AGE yang mana memberi impak kepada penyakit yang kronik sebagaimana graf di atas. AGE yang rendah menyokong kesihatan jantung dan paras gula yang sihat dalam darah.

Vivix bukan ubat yang merawat mahupun menyembuhkan penyakit. Tetapi hanyalah sokongan nutrisi untuk kesihatan yang lebih baik. Secara ringkasnya, apabila kita mendapat nutrisi yang baik, yang membantu protein AGE juga rendah, jadi badan lebih sihat dan kuat serta berupaya untuk sembuh dari penyakit-penyakit.

Jika anda berminat ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp.
Sila click gambar di bawah
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan