Kerana Setiap Hari Wanita Terisitimewa


Walaupun keperluan pemakanan yang tertentu boleh berubah, sesetengah nutrien kekal penting terutamanya sepanjang hayat seorang wanita. Dengan pemakanan yang baik, wanita boleh mendapatkan lebih dari apa yang mereka perlukan, seperti protein dan serat, tetapi ramai yang boleh mendapat manfaat daripada mengambil makanan suplimen untuk memastikan mereka mendapat cukup vitamin dan mineral kerana diet tidak sentiasa membekalkan kuantiti nutrient dengan jumlah yang mencukupi, seperti kalsium, vitamin D, dan zink.

Multivitamin
Sebagai permulaan, satu idea yang baik untuk setiap wanita untuk mengambil multivitamin setiap hari untuk mendapatkan kumpulan vitamin dan mineral, termasuk vitamin C (200 hingga 1,000 mg setiap hari) dan vitamin B-kompleks. Vitamin B terdiri daripada vitamin B1 (thiamine), riboflavin (vitamin B2), niasin atau niacinamide (vitamin B3), Pantothenic acid (vitamin B5), pyridoxine (vitamin B6), Biotin, asid folik, dan cobalamin (vitamin B12). Kebanyakan multivitamin juga akan mengandungi zink, vitamin A dan vitamin E untuk kesihatan kulit, menguatkan imuniti dan untuk melindungi daripada pelbagai penyakit.

Multivitamin Shaklee - Vitalea 120biji RM 88

Tiga perbezaan mutivitamin Shaklee yg menjadikan multivitamin Shaklee terbaik:
  1. Disokong oleh tujuh kajian klinikal
  2. Teknologi salutan mikro membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru. (kalau larutkan dlm air, tak sampai 5minit Mulvitamin Vitalea ni akan larut.)
  3. Lebih daripada 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali Vita-Lea dihasilkan (banyakk ujian berkualiti telah dibuat terhadap Vita-lea. Jadi tak hairan lah, hasilnya memang sangat memuaskan hati)


Kekuatan dalam tulang - Kalsium
Tulang seorang wanita memerlukan penjagaan tambahan untuk membantu mengekalkan jisim tulang dan mengelakkan osteoporosis pada masa akan datang. Pengarang buku berjudul Body After Baby dan pakar pemakanan Jackie Keller mengatakan "Wanita memerlukan kalsium di semua peringkat kehidupan, dan kita pada amnya tidak mendapat cukup dalam diet atau sumber makanan."

Pengambilan suplemen kalsium, digabungkan dengan diet membekalkan anda kira-kira 1,000 mg sehari, 1200 jika anda lebih 51 tahun. Untuk terus melindungi tulang, doktor juga mengesyorkan menambahkan dengan 400 hingga 800 IU vitamin D setiap hari apabila mengambil kalsium.

100% keperluan Vitamin D
Magnesium sebagai "TRAANSPORTER"
100% keperluan Vitamin D Magnesium sebagai "TRAANSPORTER"

Ostematrix Shaklee 120biji RM 61.00

OsteMatrix Membekalkan:
  • 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
Kaplet bersalut yang mudah ditelan
Sajian harian hanyalah sebanyak empat kaplet. Untuk hasil yang lebih baik, ambil dua biji kaplet, dua kali sehari berserta makanan.

Asid Lemak Omega-3
Omega-3 asid lemak yang dianggap penting untuk kesihatan badan. Bagi wanita, mereka boleh melindungi daripada pelbagai penyakit, termasuk osteoporosis, penyakit jantung dan kemurungan. Sumber makanan termasuk ikan air sejuk, walnut, flaxseeds, dan minyak canola/minyak jagung. Supplemen omega-3 IAITU kapsul minyak ikan biasanya mengandungi (1,000 hingga 4,000 mg setiap hari) dan flaxseed (1 sudu besar [15 ml] satu atau dua kali sehari). Anda boleh dengan mudah mengisar flaxseeds anda sendiri dalam pengisar kacang kopi kecil untuk menjamin kesegaran. Penulis bebas Terra Wellington memastikan dia mendapat omega-3 beliau dengan menambah flaxseed tanah organik bijirin beliau setiap pagi.

Badan kita tak mampu nak hasilkan asid lemak omega -3 utk proses metabolisma sebab tu kita kena dapatkan omega-3 dari sumber makanan atau suplemen. Jadi anda semak sendiri dalam golongan mana anda tergolong :

  • Ibu hamil (perkembangan otak bayi dlm kandungan, kurangkan risiko lahir pramatang, dan mengurangkan alahan bayi slepas bayi dilahirkan)
  • Ibu menyusu (perkembangan otak bayi)
  • Kanak2 (Usia 0-6tahun adalah peringkat umur yg sangat kritikal dimana pertumbuhan otak yg yg pintar perlukan makanan yg kaya dgn asid lemak Omega 3, DHA dan EPA. dan bagus utk sistem imunisasi kanak2,asma,eczema)
  • Individu yang ingin mengawal berat badan (omega 3 meningkatkan hormone Leptine yg mengawal selera makan dan membakar lemak lebih cepat)
  • Individu yg ingin meningkatkan kepekaan , daya ingatan,kecekapan kerja
  • Lelaki yg mementingkan kesihatan - memelihara dari penyakit jantung, strok, obesiti, kencing manis dan byk lagi
  • Wanita yg mementingkan kecantikan (flawless skin) dan kesihatan(tulang dan sendi)

Omega Guard Shaklee 90 biji RM 136.00

Dari Pati Minyak Ikan Tulen Terbaik Dunia
Mengandungi EPA dan DHA dengan jumlah 330 mg Total Omega-3 Fatty Acids!
Omega Guard dari Pati Minyak Ikan Tulen Terbaik Dunia.. Mengandungi EPA dan DHA dengan jumlah 330 mg Total Omega-3 Fatty Acids!

Kelebihan Omega Guard

  1. Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yg dpt memekatkan asid lemak Omega3 paling tulen.
  2. Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan-bahan berbahaya yg terdapat dlm ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri dan sebagainya. Kebanyakan jenama lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi utk mengekstrak minyak ikan. kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesihatan seperti plumbun,merkuri dan sebagainya . (Info tambahan yang saya dapat daripada pakar nutrisi Shaklee, katanya tak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul. Kalau ada pun hanya penyulingan 1 kali atau 2 kali. Kenapa? sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal. Shaklee sahaja yang melalui penyulingan 3 kali sebab nak berikan yang terbaik untuk pembelinya) Sebab tu harganya setara dengan kualiti bukan jauh melampau mahal. Masih mampu milik.
  3. Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana dihati kandungan toksik tinggi
  4. Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis-jenis ikan dan tahap merkurinya. Ikan-ikan yang digunakan oleh Shaklee adalah ikan yang tahap merkurinya terendah. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain. Ditambah dengan proses penyulingan 3 kali Shaklee, Omega Guard memang terbaik.
  5. Omega guard (minyak ikan ) Shaklee lengkap dgn 7 jenis asid lemak omega 3 yg perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni utk proses metabolisme dan sebagainya. Jadi kita kena dapatkan dari sumber makanan dan suplemen
  6. Satu sajian Omega Guard Shaklee (Recommended daily serving is 3 capsules) membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yg perlu ie EPA dan DHA. Berdasarkan jadual dibawah, kandungan EPA dan DHA didalam Omega Shaklee antara yg tertinggi berbanding jenama lain


Evening Primerose Oil - GLA Complex Shaklee 60 biji RM 91.25
GLA (asid linolenik gama) kaya dalam Evening Primerose Oil.
Kalau sebut EPO, ramai orang dah tahu fungsinya. Shaklee tiada EPO, tapi 1 product yang lebih baik iaitu GLA. Ianya digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yangg normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.

Teknologi yang mengabungkan EPO & Vitamin E

Setiap kapsul Shaklee GLA Complex mengandungi asid-asid lemak utama daripada campuran minyak bunga matahari dan vitamin E, serta Shaklee Guard, iaitu sistem antioksidan semulajadi Shaklee yang eksklusif untuk memastikan keberkesanan penuh dan kesegarannya. Vitamin E membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriiti sel

Apakah kelebihan dan khasiat Shaklee GLA Complex ni

  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Membantu meningkatkan kesuburan
  • Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
  • Membantu dalam menangani menopus
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangai ekzema
  • Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan imuniti tubuh
  • Memperlahankan proses penuaan
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • Mengawal kolesterol
  • Untuk fungsi saraf




Berminat? Untuk Info dan Order :  

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

4 ulasan:

  1. bagus ada women's health set ni untuk menjaga kesihatan wanita :)

    BalasPadam
  2. Shaklee memang jenama yang diyakini...

    BalasPadam
  3. Farah pn mmg tgh consumen produk shaklee jugak.. shaklee mmg best kan.. =D

    BalasPadam