Diabetes menyerang seawal umur 17 tahun!

Diabetes bukan lagi penyakit orang tua, sebaliknya dua daripada 100 orang didapati sudah mendapat diabetes seawal umur 17 tahun! Di dalam kalangan yang berusia 30 tahun, didapati satu daripada 20 orang atau 5% dikesan menghidap penyakit ini.

Bagi mereka yang memasuki usia 30 tahun, disarankan menjalani pemeriksaan gula dalam darah kerana 44% penduduk di negara ini mengalami masalah obesiti atau berat badan berlebihan. Demikian kata Ketua Unit Diabetes dan Endokrin Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Prof Dr Nor Azmi Kamaruddin.

Diabetes adalah penyakit paling lazim berlaku dan pada skala global, diabetes dihidapi oleh lebih 220 juta orang atau kira-kira 90% di seluruh dunia. Penyakit diabetes jenis 1 biasanya dihidapi oleh kanak-kanak akibat masalah pankreas yang berlaku sejak lahir di mana ia tidak dapat menghasilkan insulin secukupnya atau tiada penghasilan insulin langsung bagi mengangkut gula dalam darah.

Selain itu, 80% penghidap diabetes jenis 2 (diabetes orang dewasa) tinggal di negara yang berpendapatan rendah dan sederhana tinggi pada peringkat usia pertengahaan iaitu antara 45 hingga 64 tahun.

Shaklee komited di dalam usaha untuk membekalkan nutrisi lengkap untuk meningkatkan kesihatan penghidap kencing manis. Ini kerana di dalam MATLAMAT RAWATAN DIET pesakit kencing manis adalah

1. Untuk mengawal paras glukosa di dalam darah serta mencegah kehilangan glukosa di dalam urin.
2. Untuk mendapatkan atau mengekalkan berat badan yang bersesuaian dengan ketinggian dan umur.
3. Untuk mengekalkan kalori yang mencukupi bagi melaksanakan aktiviti harian.
4. Untuk menjadikan diet yang baru ini sesuai dengan cara hidup pesakit.
5. Untuk melambatkan atau mengelakkan komplikasi diabetis.

Apa yang Shaklee tawarkan? Di dalam Totall Wellness Connection, terdapat sugar control set yang mengandungi,

Vita-Lea® Iron Formula- multivitamin,
Sustained Release Vita-CTM 500 mg - membantu dlm penyembuhan luka, mengurangkan asid urik dlm badan,
Alfalfa Complex - bantu dalam mengurangkan keradangan,mencuci usus bagi membuang toksik,meneutralkan asid dlm badan
GLA Complex - membantu mengurangkan sakit dan kebas yang berkaitan dengan masalah kencing manis,dapat membantu mengawal kencing manis (jenis 2) dengan membaiki kadar insulin & kolesterol - membantu dalam menyembuhkan luka, Komponen penting bagi insulin
ESP - Soy Protein Isolate Powder- Menyokong kesihatan imunisasi badan , membantu dalam penyerapan supplement lain dgn lebih baik.



Berminat? Sila hubungi saya di fb Umi Nazrah | umi.nazrah@gmail.com | tweet @nazra untuk sebarang pertanyaan atau pesanan. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan