Detox Hati Untuk Cepat Buang Toksin dan Turunkan Berat Badan


Hati merupakan organ terbesar di dalam abdomen. Antara fungsi dan peranan hati adalah

1. Menyahtoksik ubat, alkohol dan bahan-bahan toksik daripada persekitaran.
2. Menukar makanan yang dimakan kepada tenaga serta menghasilkan bahan kimia yang diperlukan oleh otak dan urat saraf tunjang.
3. Mengawal pembekuan darah dan kadar kolesterol, menyimpan vitamin, mineral dan gula serta mengawal simpanan lemak.
4. Menghasilkan hempedu yang membantu penghadaman.
5. Membantu sistem ketahanan badan dan menghapuskan bakteria dalam darah.

Antara makanan yang bagus untuk kesihatan hati adalah

1. Oat
Makanan tinggi serat yang membantu mengurangkan lemak dalam memastikan hati kekal sihat.

2. Elakkan makanan berlemak
Makanan fast food adalah sangat tidak sihat untuk hati kerana kaya dengan lemak tepu yang boleh menyukarkan hati untuk menjalankan fungsinya. Dalam jangka masa panjang mungkin boleh menyebabkan radang hati.

3. Brokoli
Merupakan antara sayur dengan kandungan serat paling tinggi. Terdapat kajian mendapati brokoli boleh melindungi penyakit hati berlemak.

4. Kurangkan gula
Gula yang terlalu banyak boleh membebankan hati memandangkan salah satu daripada fungsinya adalah mengawal kadar gula dalam darah.

5. Teh hijau
Mengandungi sejenis antioksidan bernama catechins, mampu mengurangkan risiko beberapa jenis kanser termasuk kanser hati. Manfaatnya lebih besar jika diminum semasa air masih panas.

6. Air kosong
Air kosong menghidrat tubuh serta membuatkan kita rasa kenyang dan mengurangkan pengambilan kalori.

Supplemen disyorkan untuk kesihatan hati adalah DTX Complex

Kajian menunjukkan bahawa kandungan utama di dalam DTX Complex; ekstrak biji benih pokok susu THISTLE menyokong keupayaan badan menghasilkan protein bagi membantu menjana semula sel-sel hati.

DTX Complex mengandungi bahan ekstrak yang sangat penting dari biji benih pokok susu tisel yang menghasilkan 80% silymarin.

Mengandungi bahan-bahan yang digabungkan secara unik dan saintifik; ekstrak daripada Schizandra dan cendawa Reishi (herba yang kaya dengan antioksida) dan ekstrak daripada dandelion, kunyit, dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu.

Lihat testimoni DI SINI

Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai promosi Shaklee, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan