Cegah Jangkitan Coronavirus Kerap Mandi dan Makan Kangkung

Cegah Jangkitan Coronavirus Kerap Mandi dan Makan Kangkung
Cegah Jangkitan Coronavirus Kerap Mandi dan Makan Kangkung
Cegah Jangkitan Coronavirus Kerap Mandi dan Makan Kangkung | Coronavirus terkenal dengan sifat takut air jadi kena kerap mandi, jaga pemakanan dan hadkan pergerakan.

Doktor Kesihatan Profesional (MBBS), Dr Noordin Darus berkata orang ramai dilarang panik dengan isu Coronavirus kerana sifat panik akan mempengaruhi dan menurunkan imuniti badan.

Apa yang menyebabkan kita kena mudah kena jangkitan sesuatu virus atau penyakit adalah bergantung kepada imuniti tubuh kita. Perkara ini mudah, kita cuma perlu jaga diri.

BACA JUGA Doa Minta Dijauhkan & Mengelak Wabak Berjangkit Coronavirus

Uniknya Coronavirus ialah dia serang saluran pernafasan sama seperti influenza. Jadi jangan kerap makan gula, susu dan daging sebagai usaha meningkatkan ketahanan badan.

Jangkitan Coronavirus

Sesiapa yang terkena jangkitan koronavirus dinasihatkan untuk meminum air kelapa dan air lemon suam antara 6 hingga 7 gelas pada hari pertama.

Pada hari kedua pula pengambilan air itu perlu diteruskan tetapi dikurangkan kepada masing-masing 5 gelas serta perlu mengambil sayur hijau seperti kangkung.

Kangkung Sumber Vitamin C

Kita pun tahu kelebihan Vitamin C ini sebenarnya membantu tingkatkan imun badan dan juga berupaya melindungi sel berdasarkan sifat antioksidan yang ada pada Vitamin C itu sendiri.

Kita perlu pastikan badan kita cukup Vitamin C ini sebab ia hanya boleh diperolehi daripada pemakanan seharian kita sahaja. Salah makan maka tak cukuplah vitamin dalam badan.

DAH BACA KE? Adakah Vitamin C Membantu Ketika Penularan Wabak Coronavirus?

Kalau tak cukup vitamin C, ini saya nak sarankan cuba ambil apa saya amalkan iaitu Sustained Release Vitamin C dari Shaklee yang diiktiraf KKM, Halal, Selamat dan terbukti berkesan.

Bestnya Shaklee mengunakan teknologi 'Sustained Release Delivery System' iaitu pelepasan berperingkat setiap jam dalam tubuh.

Satu biji tablet ada 500mg Vitamin C yang bertindak secara perlahan-lahan setiap jam. Badan menyerap 100mg vitamin C untuk penyerapan sempurna.
Cegah Jangkitan Coronavirus Kerap Mandi dan Makan Kangkung
Cegah Jangkitan Coronavirus Kerap Mandi dan Makan Kangkung
Yela badan kita bukan terus serap setiap mg vitamin C tu. Jadinya kalau makan vitamin C dengan berlebihan, khasiatnya tu keluar ikut urin la. Kan dah membazir. Tapi dengan Sustained Release Vitamin C Shaklee ni, takda lah isu pasal air kencing yang mahal dengan vitamin C. Haha

Usah tunggu esok, sebab esok belum pasti kita sihat macam hari ini dan bersama kita membantu tubuh mencegah jangkitan Coronavirus ini.

Jika anda berminat ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

15 ulasan:

  1. sy mmg suka makan kangkung. nanti kena ambik sokmo la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kangkung goreng belacan, sedap ^_^

      Padam
  2. Perkara baru jangan kerap makan gula, susu dan daging

    BalasPadam
    Balasan
    1. gula tu memang dah tau. susu tu mungkin susu pekat manis. daging pun tinggi kolesterol jugak. marilah kita bersederhana :)

      Padam
  3. kiranya kangkung plg byk vit c la eh

    BalasPadam
    Balasan
    1. 100gram kangkung bekalkan 55mg vitamin C

      Padam
  4. suka je makan kangkung. tapi jarang beli (untuk masak). sbb macam leceh. kalau dekat kedai (makan rajin la order. heheh

    semoga kite semua dijauhkan dari penyakitkan berbahaya

    BalasPadam
  5. jarang makan kangkung, banyak juga khasiat dia. nice sharing sis :) ♕Tiara Sapphire♕

    BalasPadam
  6. TKSH PERKONGSIAN BERMANFAAT KANGKUNG LIAR SEDAP GORENG BELACAN TU

    BalasPadam
  7. KangkungπŸ‘πŸ‘

    BalasPadam
  8. ohh baru tahu ni kak. Kerap mandi okay sangat tu jaga kebersihan

    BalasPadam
  9. Thanks for sharing. Kena topup kangkung ni kat dapur

    BalasPadam
  10. makan kangkung..semoga kita dijauhi penyakit ni..mohon pada Allah Allah dengar doa kita ya

    BalasPadam
  11. Saya suka makan kangkong. Alhamdulillah

    BalasPadam
  12. adoi kena makan kangkung la gitu... thanks sharing

    BalasPadam