Atlet Malaysia ke Winter Games 2018 Pyeongchang Korea Selatan


Sukan Olimpik Musim Sejuk 2018 adalah acara multi-sukan musim sejuk yang dijadualkan berlangsung di Pyeongchang, Korea Selatan dari 9 sehingga 25 Februari 2018.

Atlet pertama negara yang layak ke Sukan Olimpik Musim Sejuk 2018 adalah Jeffrey Webb menerusi Alpine Skiing. Atlet kedua adalah atlet luncur ais iaitu Julian Yee.

Seramai 28 atlet bertaraf dunia daripada pasukan Shaklee Pure Performance akan bertanding mewakili negara masing-masing iaitu USA, Kanada dan Malaysia. Julian Yee adalah salah seorang daripadanya.


Pasukan Shaklee Pure Performance adalah sekumpulan atlet bertaraf dunia yang mengagumkan dari daripada pelbagai jenis sukan yang kompetitif. Mereka mewakili komitmen Shaklee untuk menghasilkan 100% nutrisi pemakanan yang selamat, tulen dan berkesan yang memberikan kelebihan kepada atlet yang mereka perlukan untuk menjadi pemenang di tahap persaingan tertinggi.

Atlet elit mempunyai peraturan anti-doping yang paling ketat dalam sukan, jadi apa yang mereka masukkan ke dalam badan mereka sangat penting.

Seperti yang kita ketahui, semua atlet sukan Olimpik perlu melalui ujian anti doping yang sangat ketat. Ujian doping adalah ujian untuk mengesan sekiranya terdapat atlet mengambil apa-apa drug telarang untuk meningkatkan prestasi.

Terdapat atlet yang terdesak yang ingin menggunakan jalan pintas untuk berjaya, mengambil drug terlarang untuk meningkatkan prestasi. Namun begitu, ada juga atlet yang bukan dengan sengaja pon nak ambil drug terlarang, tapi mereka tidak mengetahui produk yang diambil itu mengandungi bahan terlarang. Contohnya kes Dato Lee Chong Wei hari tu.

Maka apa sahaja yang diambil sangat penting bagi mengelakkan mereka gagal ujian anti-doping. Jika produk untuk tenaga yang diambil dicampur dengan bahan terlarang, kesannya sangat teruk. Sebab itu para atlet perlu berhati-hati apabila ingin mengambil apa-apa produk kesihatan untuk tenaga mereka.

Untuk memastikan atlet bukan sahaja mendapat keberkesanan dan prestasi yang mereka perlukan ketika bertanding tetapi juga kualiti dan ketulenan yang dijamin, para atlet bertaraf antarabangsa ini memilih produk Shaklee.

Lihat Nutrisi Untuk Ahli Sukan

kredit
http://www.thesundaily.my/news/2017/06/27/malaysia-cusp-winter-olympics-debut-thanks-julian-yee
http://www.stadiumastro.com/sukan/kl2017/artikel/julian-layak-ke-sukan-olimpik-musim-sejuk-2018/60650
http://www.stadiumastro.com/sukan/sukan-lain/artikel/jeffrey-harap-lebih-ramai-atlet-malaysia-layak-ke-olimpik-musim-sejuk/61737
http://athletes.shaklee.com/
http://go.shaklee.com/shaklee-pure-performance-team/

Nak daftar ahli Shaklee secara online?
👇👇👇👇

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan