[TIPS] Ramadhan Yang Bertenaga

Alhamdulillah akhirnya kita dipertemukan lagi dengan bulan Ramadhan yang mulia pada tahun ini.

Bagi umat Islam, Ramadhan merupakan bulan yang dinantikan kerana selain berpuasa membersihkan dosa menyucikan jiwa, ia juga dilihat sebagai bulan detoks atau menyah-toksin tubuh.


Orang kata perut sarang penyakit. Berpuasa sangat baik dalam membantu tubuh menyingkirkan pelbagai “racun” yang bersarang di perut. Berpuasa sebenarnya memberi ruang masa yang cukup kepada organ pencernaan seperti perut, usus, pankreas dan hati untuk melakukan kerja-kerja pembersihan di samping memperbaiki mana-mana bahagian yang rosak dek pertambahan beban makanan harian yang kita makan.

Dengan berpuasa juga, toksin daripada kolon, buah pinggang, pundi kencing dan paru-paru serta kulit boleh dikeluarkan dari tubuh secara menyeluruh. Hasilnya, ia mampu melapangkan kesan sumbatan pada dinding saluran pernafasan dan pemakanan. Bekalan oksigen yang lebih banyak menjadikan sel-sel lebih bertenaga.

Kitaran pembersihan ini penting bagi sistem penghadaman sihat dan pencegahan barah usus.


Selain itu, tabiat pemakanan seseorang juga dilihat turut menyumbang kepada faktor kesihatan. Deretan bazar Ramadhan yang menawarkan pelbagai juadah enak yang jarang dijumpai di bulan lain sebelumnya tanpa kita sedari menyumbang kepada masalah peningkatan berat badan dan membuatkan kita mudah dapat serangan penyakit dek peningkatan citarasa.


Justeru, pemilihan makanan seimbang ditambah suplemen berkualiti perlu untuk menghindar sebarang penyakit.

Berikut kami kongsikan saranan pengambilan produk Shaklee di bulan puasa!


Waktu Berbuka Puasa – Berbuka dimulai dengan kurma lebih afdal berbanding kuih muih manis serta kurang serat yang dibeli di bazar Ramadhan.

Selain juadah utama, anda boleh tambahkan gabungan terbaik minuman Performance Drink (PD) dan ESP Soy Protein Isolate Powder (ESP) untuk tenaga tambahan bagi menunaikan solat terawih di samping mengambil Alfalfa untuk proses detoksifikasi tubuh.


Sebelum Tidur – Amalkan segelas ESP berserta Vitamin lain seperti VitaLea, B Complex, Vita C Plus serta Nutriferon untuk meningkatkan sistem imun anda bagi mengelakkan penyakit biasa seperti batuk, demam dan selesema memandangkan cuaca yang lebih panas di bulan Ramadhan berbanding bulan-bulan yang lain. Banyakkan minum air ketika bersahur dan semasa berbuka.

Waktu Bersahur – Anda boleh mengambil nasi atau apa jua juadah sahur. Namun, memandangkan waktu yang singkat ditambah kesukaran mengejutkan anak bersahur, gabungan minuman Performance Drink dan ESP dapat memudahkan para ibu untuk memberikan yang terbaik buat keluarga agar kekal bertenaga pada siang hari. Juga jangan dilupakan Alfalfa untuk program detoksifikasi anda!


Di bulan Ramadhan, minuman tonik Vivix sangat membantu.

Fungsi Vivix yang banyak dan yang penting ia bertindak dari sel yang terkecil dalam tubuh manusia, membaiki, memberi tenaga dan banyak lagi fungsi lain yang akan saya terangkan nanti.

Vivix sebenarnya ialah campuran botanik daripada tunbuh-tumbuhan yang kaya dengan sifat anti oksida, dan ramai menggelarnya produk anti penuaan. Bahan utama termasuk:

1. Muscadine Grape
2. European Elder Berries
3. Purple Carrot
4. Polygonum Cuspidatum

Nilai tumbuh-tumbuhan botanik ini sangat mahal harganya dipasaran sebab khasiatnya yang tinggi terutama untuk anti penuaan dan anti oksida. Sebagai contoh, Muscadine Grape di Malaysia kira-kira RM100 untuk 100gm. Mahal sangat!!!

Saintis mendapati Orang Perancis makan makanan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak , tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun - tahun membuat kajian, saintis menemui :

✻ Rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada resveratrol yang terdapat dalam wain merah.

Tapi takkan lah kita as muslim nak minum wain kan. Oleh itu alternatif terbaik adalah dapatkan VIVIX tanpa alkohol. Vivix disahkan HALAL oleh badan Islamic Service of America, badan pengeluar kebenaran Halal yang diiktiraf olah JAKIM Malaysia.


Puan Balkhis Hamid : Berpuasa pada waktu yang lebih panjang dari biasa >12 jam (lokasi : luar negara) mengandung malah menyusukan anak pada waktu yang sama.

Dengan pengambilan suplemen, saya dapat berpuasa penuh, kurang dehydrate dan mampu menyusukan anak tanpa sebarang masalah.


Puan Jamie Arisa : Beliau mengganti puasa Ramadhan dalam bulan Syaaban, selain set Mighty 3 Gems, beliau juga mengambil Cinch Shake serta 7 biji kurma.

Perubahan beliau, beliau rasa lebih bertenaga dan kurang haus berbanding tahun sebelumnya.


Puan Nor Fahidayu Masran : mampu menyusukan anak sepanjang bulan Ramadhan walaupun terpaksa bekerja di luar pada waktu itu. Malah kuantiti susu perahan beliau tetap sama seperti di bulan lain.


Puan Khadijah Mohd Zin : berkongsi testimoni pelanggan beliau yang berpuashati dengan set ini di mana antaranya rasa lebih bertenaga ketika berterawih.


Puan Khadeejah Hasmad : suaminya berkongsi perasaan kagum melihat isterinya mampu mengganti puasa selama 9 hari dan dalam masa yang sama juga menyusukan anak mereka yang ke-2 dan melayan anak sulung yang sedang lasak tanpa merasa letih berbanding tahun sebelumnya.

Itulah antara perkongsian pengalaman pengguna-pengguna dan pengamal set Mighty 3 Gems yang sangat berpuas hati kerana mereka mampu berpuasa sambil bekerja di luar kawasan, menyusukan anak, melayan anak, mengandung, berpuasa pada masa yang lebih panjang dengan lebih bertenaga dan cergas.


Set Ramadhan Shaklee

Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di atas untuk membuat pesanan.


Pengedar Sah Shaklee

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


0 comments:

Catat Ulasan