Suplemen untuk bakal ibu


Sebelum merancang untuk hamil, tubuh bakal ibu harus bersiap sedia terlebih dahulu agar sistem reproduksi beserta sistem organ tubuh lainnya untuk pembesaran dan mendukung pertumbuhan serta perkembangan janin. Selain memperbaiki pola makan, para bakal ibu juga digalakkan menambah nutrisi dengan suplemen. Ini adalah untuk proses pembentukan sel-sel dan jaringan janin dipenuhi. Antara yang diperlukan bakal ibu adalah
(sumber gambar utama cheriteralensa.blogspot.com)

1. VITAMIN B
Asid folik atau vitamin B9 yang diperlukan untuk proses pembentukan nukleotida atau salah satu bahagian-inti sel serta tabung saraf janin. Diambil selama 4 bulan sebelum hamil, atau paling tidak 1 bulan sebelum hamil.

Vitamin B6 atau piridoksin diperlukan untuk membantu proses metabolisme asid amino dan protein, serta menjaga fungsi sistem saraf, sistem kekebalan tubuh, kelancaran pembentukan seldarah merah, dan fungsi jantung.

Vitamin B12 atau sianokobalamin diperlukan untuk menjaga pembentukan sel-sel darah merah berjalan normal agar kelak bila Anda hamil, asupan zat gizi pada janin melalui darah dapat berjalan lancar. Vitamin ini juga diperlukan untuk menjaga kerja sistem saraf dan sistem peredaran darah.

2. VITAMIN A
Atau dikenali juga sebagai retinol diperlukan untuk menjaga kesihatan tulang, kulit, saluran pencernaan, dan saluran kencing.

3. VITAMIN D
Atau kalsiferol berperanan dalam proses penyerapan kalsium (Ca) dan membantu fungsi fosforus dalam pembentukan tulang janin, serta menjaga kekuatan tulang ibu sebelum proses kehamilan terjadi. Memenuhi keperluan vitamin D sebelum hamil boleh mengurangkan risiko pre-eklampsia.

4. VITAMIN K
Membantu proses penggumpalan darah. Proses penggumpalan darah ini penting pada saat bersalin dan setelahnya agar tidak terjadi perdarahan yang berlanjutan. Vitamin K juga membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang Anda, serta janin Anda kelak.

5. VITAMIN E
Atau tokoferol diperlukan untuk menguatkan membran sel sehingga tidak mudah rusak atau koyak. Vitamin ini juga menurunkan risiko keguguran.

Suplemen yang ditawarkan Shaklee untuk para bakal ibu adalah

1. B-Complex


B-Complex menyokong prestasi badan:
• Membantu otak kuasa, jantung, paru-paru, dan organ-organ lain *
• Menggalakkan pengeluaran tenaga sel *

Vitamin B adalah penting untuk fungsi badan yang betul kerana ia membantu menukarkan makanan kepada tenaga untuk sel-sel anda. Terdapat 8 jenis vitamin B yang penting, dan kelapan-lapan jenis vitamin ini bekerja secara terbaik apabila mereka bekerja bersama-sama. Malangnya, diet Barat yang biasa tidak menyediakan cukup biji-bijian, sayur-sayuran berdaun hijau, dan ikan yang diperlukan untuk menyediakan 100% Nilai Harian.

Kelebihan Shaklee
Sistem penyampaian bioactivated dipatenkan

Folat, sejenis vitamin B yang penting yang tidak mudah diserap, jadi Shaklee membangunkan lapisan asid folik yang unik yang menjadikan nutrien lebih mudah dicerna untuk menggalakkan penyerapan. Teknologi yang dipatenkan adalah eksklusif oleh Shaklee.

2. Carotomax

Kajian telah menunjukkan bahawa kepekatan tertinggi lutein dan zeaxanthin dalam badan terdapat dalam mata. CarotoMax mengandungi nutrien yang paling mujarab, bersama-sama dengan karotenoid berfaedah lain, termasuk beta-karotena dan astaxanthin.

Nutrien penting dalam CarotoMax telah menunjukkan:
- Meningkatkan ketumpatan pigmen makula, kawasan kritikal untuk ketajaman penglihatan
- Bantuan penapis cahaya UV yang berbahaya
- Menyokong penuaan mata yang sihat*

Perbezaan Shaklee
CarotoMax menyediakan lebih 13 mg daripada karotenoid berfaedah: lutein, lycopene dan beta-karotena setiap hidangan. Itu lebih daripada 1.5 kali daripada anggaran pengambilan harian.


3. Ostematrix

OsteoMatrix® adalah campuran yang dirumus khas nutrien kritikal termasuk kalsium, Vitamin D & K, dan magnesium untuk membantu membina kepadatan tulang ketika anda muda serta meminimumkan kehilangan tulang apabila umur meningkat. *

Nutrien dalam OsteoMatrix®:
- Membantu membina tulang dan gigi yang kuat*
- Membantu mengurangkan kehilangan tulang*


Ostematrix dengan kapsul yang kecil, mudah untuk ditelan. 1 kapsul bersalut menyediakan 1,000 mg (100% DV) kalsium unsur, 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan 600 IU (150% DV) vitamin D3 yang secara klinikal disokong untuk menggalakkan penyerapan kalsium dalam badan anda.

Perbezaan Shaklee
Penyerapan diuji secara klinikal

Pengambilan hanya 2kapsul OsteoMatrix® menyebabkan peningkatan statistik yang signifikan dalam tahap kalsium darah yang diukur untuk tempoh 12 jam. Untuk badan menggunakan kalsium untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat, kalsium mestilah diserap oleh tubuh.

4. Vitalea
Multivitamin ini * Menyokong kesihatan yang optimum, dan menggalakkan *:

• Kesihatan Jantung
• Kesihatan Imun
• Tulang dan kesihatan bersama
• tenaga fizikal
• Kulit yang sihat, rambut dan kuku

Vita-Lea adalah formulasi potensi tinggi direka khas untuk menyokong keperluan unik lelaki, wanita, dan orang dewasa lebih 50 Setiap hidangan menyampaikan 100% atau lebih daripada Nilai Harian bagi semua vitamin, termasuk dua kali ganda Nilai Harian vitamin C, D, dan E-plus beta-karotena untuk selamat meningkatkan perlindungan antioksidan. *

Vita-Lea® adalah formulasi potensi tinggi direka khas untuk menyokong keperluan unik lelaki dan wanita. Setiap hidangan menyampaikan 100% atau lebih Nilai Harian bagi semua vitamin, termasuk dua kali ganda Nilai Harian vitamin C, D, dan E-plus beta-karotena untuk selamat meningkatkan perlindungan antioksidan. * Berdasarkan 7 kajian klinikal.

Terdapat dalam formula disesuaikan berdasarkan keperluan lelaki dan perempuan serta orang dewasa lebih 50 tahun (dengan Vitamin K).

Perbezaan Shaklee
Berdasarkan 7 kajian klinikal. Menggunakan satu microcoating sistem penyampaian dipatenkan yang direka untuk meningkatkan penyerapan asid folik

Sokongan antioksidan yang kuat

• Membantu sokongan jantung dan otak kesihatan *
• Menggalakkan paru-paru dan fungsi imun *

5. Vita-E Complex®

Menyediakan 400 IU yang berlaku secara semulajadi vitamin E yang menyokong jantung, otak, dan kesihatan prostat dan menggalakkan paru-paru, usus dan fungsi imunisasi.


Vita-E Complex®
Menyediakan 400 IU vitamin E semula jadi sumber
65 mcg selenium sebagai pelengkap aktiviti vitamin E
38 mg ekstrak biji anggur mengandungi proanthocyanidins, sebatian yang kelihatan mempunyai ciri-ciri antioksidan yang lebih berkuasa daripada kedua-dua vitamin C dan E

======================
BAGAIMANA NAK ORDER?
======================
Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.


Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Bagi yg tidak memliki debit kad tersebut, boleh hubungi saya di 


Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan