Kalsium dan Glukosamine Penting Untuk Menjaga Kesihatan Tulang dan Sendi


Jika anda fikir tulang dan sendi yang sihat hanya memerlukan kalsim, fahaman anda itu adalah salah. Tahukah anda, kalsium sahaja tidak mencukupi untuk tulang dan sendi yang sihat? Penelitian terbaru menunjukkan bahwa glukosamine bukan sahaja hanya bermanfaat untuk sendi, bahkan juga untuk meningkatkan kesihatan tulang para penderita osteoarthritis atau sakit sendi. Ini kerana glukosamine berperanan besar dalam proses pembentukan dan pembaikan tulang rawan.


Glukosamine untuk Tulang
Glukosamine adalah senyawa yang terdapat secara semulajadi pada tubuh, terutama pada jaringan penghubung dan jaringan tulang rawan. Glucosamine terbukti dapat menstimulasikan penghasilan tulang rawan dan mengusir enzim yang menghancurkan tulang rawan.

Tapi manfaat glukosamine tidak berhenti di situ saja. Ternyata, glukosamine dapat membantu menghalang terjadinya perubahan metabolisme tulang pada penderita osteoarthritis. Seperti di dalam jurnal Arthritis and Rheumatism, supplemen glukosamine dapat menghalang terjadinya peningkatan kerosakan tulang yang dialami oleh penderita osteoarthritis. Bagi penderita osteoarthritis, dapatkan manfaat ganda dari glukosamine.




Berminat? Untuk Info dan Order :
 
Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

6 ulasan:

  1. Semoga laris ya produknya :)

    BalasPadam
  2. sangat bermanfaat artikel ini.. betul tu, mesti ambil glukosamine dan kalsium untuk rawan..

    BalasPadam
  3. Kalsium memang penting untuk tulang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya betoi. apatah lagi untuk wanita )

      Padam
  4. gua suka kalsium. cuma gua tak suka minum susu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saudara, senang je. ambillah Ostematrix. sumber kalsium yg bukan air minuman susu :)

      Padam