Tips Bantu Hilangkan Mengantuk Ketika Memandu Jarak Jauh


Masalah seperti sakit belakang, hilang tumpuan & mengalami kenaikan berat badan merupakan antara risiko yang mungkin berlaku akibat daripada memandu jarak jauh.

Masalah seperti sakit belakang, hilang tumpuan & mengalami kenaikan berat badan merupakan antara risiko yang mungkin berlaku akibat daripada memandu jarak jauh.

Pemandu jarak jauh harus mendapatkan rehat, tidur secukupnya dan kerap bersenam untuk mengekalkan kecergasan.

Pil stimulan untuk menyegarkan badan dan menghilangkan rasa mengantuk tidak digalakkan. Sebaliknya, untuk menyegarkan diri ambil vitamin atau minum kopi.

Pemanduan jarak jauh melebihi 15km sehala akan membuatkan kita mudah hilang fokus dan khayal sehingga boleh mengakibatkan kemalangan.

Pemanduan jarak jauh berisiko untuk sakit belakang akibat duduk terlalu lama dan tidak duduk dalam posisi yang betul. Juga tekanan darah tinggi akibat stress kerana terpaksa meredah kesesakan jalan raya. Apabila tertekan, akan mudah marah dan risau.

Kenaikan berat badan juga mungkin boleh berlaku jika sering makan makanan ringan untuk menghilangkan rasa mengantuk.

Apa yang Shaklee tawarkan?

1. Cinch Energy Tea
Penggalak tenaga semula jadi yang selamat. Ditambah dengan taurina untuk membantu meningkatkan tenaga dan ketahanan badan. Alternatif terbaik kepada kopi, soda atau manisan untuk kcergasan. Rendah kandungan Kafein (Teh Putih) membantu merendahkan tekanan darah tinggi.

2. Vita Lea - multivitamin & mineral.
Sebagai penambah tenaga segera. Tubuh jadi cergas, mental kuat, bantu sistem memori untuk fokus memandu.

3. B-Complex
Bantu tukar makanan kepada tenaga, melawan tekanan dengan memastikan sistem saraf berfungsi, sekaligus bantu meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

4. Performance Drink
Performance Drink mempunyai kadar natrium yang rendah dan mempercepat kadar penyerapan cecair (elektrolit) dalam tubuh sekaligus kita akan dapat mengatasi masalah dahaga. Badan pun dapat kekalkan bendalir dalam masa yang lama, jadi takdalah timbul isu kurang cecair dalam badan.

Performance drink bersifat isotonik, mempunyai jumlah kepekatan karbohidrat yang sama dengan darah kita. Mudah diserap, dan sekaligus kita akan lebih cergas. Performance drink merupakan satu-satunya minuman isotonik yang tidak berkarbonat (takda gas), dan juga kurang gula!

Lihat Testimoni di SINI

artikel asal sinarharian.com.my



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan