KENAPA KITA PERLUKAN SUPLEMEN?

KENAPA KITA PERLUKAN SUPLEMEN?

Walaupun kita rasa kita dah cukup makan makanan yang seimbang setiap hari seperti sayur, buah ayam, daging tetapi kenapa masih perlu makan suplemen?


Berikut adalah sebab-sebabnya.


Setiap hari kita terdedah dengan pencemaran dan serangan radikal bebas dari bahan bakar, asap kereta, asap kilang, asap rokok dan lain-lain. Di rumah, kita juga terdedah dengan logam berat seperti cat dan air. Terdedah dengan radiasi dari peralatan elektrik di rumah seperti televisyen, handphone, laptop, mikrowave dan sebagainya.


Cukup lengkapkah pengambilan makanan berkhasiat dalam diet harian kita? Kita dianjurkan untuk mengambil sayur 3-5 sajian dan buah pula 2-4 sajian sehari. Sayur dan buah merupakan sumber nutrisi antioksidan dengan kandungan vitamin dan mineral. Buah dan sayur juga kaya dengan fitokimia anti-kanser serta serat.

Karbohidrat dan protin juga perlu seimbang dan tidak boleh lebih daripada portion yang dianjurkan.


Buah-buahan dan sayur-sayuran kini sangat berbeza dari zaman datuk nenek kita dulu. Kalau dulu guna baja dari taik lembu, taik ayam, taik kambing, di mana haiwan-haiwan tersebut dipelihara sendiri oleh datuk nenek kita.

Sekarang ni kandungan mineral dalam tanah makin berkurang. Teknologi makanan seperti GMO dan menyuntik HORMON untuk hasilkan buah yang lebih cepat. Proses makanan tu dari dipetik, diawet, dihantar ke ke kedai dan sebagainya mengurangkan nutrisi di dalam makanan.

Lagipun berapa ramai orang yang mampu membeli dan makan sayuran dan buah-buahan organik?


Kadar senaman yang disyorkan ialah 30-60 minit untuk sekurang-kurangnya 3 hari seminggu. Namun berapa ramaikah yang konsisten bersenam setiap hari? Ramai yang memberikan alasan sibuk dan tidak sempat untuk bersenam.

Merokok bukan sahaja membahayakan nyawa sendiri tetapi turut membahayakan nyawa mereka yang menyedut asap rokok tersebut. Merokok membahayakan hampir keseluruhan organ badan termasuk jantung, saluran darah, paru-paru, mata, mulut, organ reproduksi, tulang, perut dan organ penghadaman.


Makanan kita harini banyak menggunakan tepung gandum (lambat hadam), gula dan berminyak. Contohnya seperti roti canai, pisang goreng dan lain-lain.

Pengambilan kalori melebihi daripada apa yang kita perlukan. Pekerjaan yang banyak duduk (sedentary) dan mengadap komputer lebih banyak makan juga. Orang dulu dulu walaupun kalori intake besar tetapi mereka banyak melakukan pekerjaan berat seperti di sawah, ladang kelapa sawit dan lain-lain.


Teh, kopi, nescafe, milo itulah kebiasaannya yang menjadi rutin sarapan masyarakat kita. Kalau nak stay up pun akan cari nescafe. Kebanyakannya bancuh dari pek 3 in 1 sebab mudah. Tinggi gula juga tu. Sedar tidak sedar minuman ini sedikit sebanyak mengganggu penyerapan nutrien dari makanan ke dalam badan kita. Kesian kan..

Kini anda telah tahu kenapa kita masih memerlukan suplemen untuk menutup lompong-lompong nutrisi di dalam badan kita.


Kenapa perlu memilih Shaklee sebagai suplemen pilihan anda sekeluarga?

1) SENTIASA SELAMAT
-Menjalankan lebih drpd 350 ujian pada setiap ramuan baru
-Menjalankan lebih daripada 80,000 ujian kualiti setahun

2) SENTIASA BERKESAN
Ia terbukti berkesan daripada pemilihan bahan2 semulajadi yang paling halus dan tulen sehinggalah bukti kajian sains dan makmal yang terdapat di dalam 90 bahan kajian penerbitan.

Bukan itu sahaja, malah bukti terbesar yang lebih lagi datangnya dari penjelajah bertaraf dunia, atlet yang diberi suplemen Shaklee dan juga berjuta2 insan sama seperti anda yg telah hidup lebih sihat dan produktif dengan kehadiran Shaklee.

3) SENTIASA MESRA ALAM
Lebih daripada 60 tahun menjadi peneraju dalam pergerakan alam sekitar, menjadi syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral bagi mengimbangi pengeluaran gas rumah hijau.



Setelah 11 tahun, harga produk Shaklee akan naik bermula 1 Mei 2017 nanti 😱

Harga terkini dapat membantu duit poket anda 😚
Harga akan datang boleh mengakibatkan anda stress 😡

Harga ahli akan menjimatkan anda 😘



 cara mudah dapatkan harga ahli shaklee


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,
Hubungi saya
Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
Whatsapp: 019-4320059
Instagram : shaklee.pengedar.sah
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan