Cinch Shake Shaklee : Formula diet cecair 'shake' tangani krisis obesiti

Shake boleh menggantikan sarapan , makan tengah hari atau makan malam kerana ia mengandungi semua jenis nutrien yang diperlukan oleh badan.


Pemakanan atau diet berasaskan cecair boleh mengatasi masalah obesiti yang kian meningkat di negara ini.

Pendapat ini dikemukakan oleh ketua kumpulan penyelidik makanan dan obesiti Universiti-Ulm Jerman Dr Marion Flechtner-Mors yang telah mengkaji secara terperinci mengenai diet, khususnya diet berasaskan cecair, dan kaitannya dengan obesiti lebih 20 tahun.

Kajian itu mendapati bahawa formula diet cecair atau 'shake' bukan sahaja boleh membantu mencegah masalah obesiti tetapi ia juga menbantu mengekalkan berat badan yang sedia ada.

Shake boleh digunakan untuk menurunkan berat badan , dan pengurusan berat badan. Kita boleh sekurang-kurangnya mengambil satu Shake sehari untuk mengekalkan berat badan.

Bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan boleh mengambil dua shake, dan ini sangat efektif kerana kandungan kalori terkawal. Seseorang boleh tahu kuantiti kalori yang diambil.

Shake ini boleh menggantikan sarapan , makan tengah hari atau makan malam kerana ia mengandungi semua jenis nutrien yang diperlukan oleh badan.

Kadar obesiti di Malaysia hampir cecah 50% dan angkanya semakin meningkat.

Walaupun ramai mengetahui keadaan ini disumbang oleh budaya pemakanan yang tidak sihat, ramai belum mahu mengubah tabiat pemakanan.

Orang Malaysia suka sangat makan. Mereka tidak mengenali atau tidak berfikir untuk melakukan sesuatu terhadap tabiat itu. Kewujudan pelbagai tempat makanan juga tidak menjadikannya mudah kerana kita sentiasa makan dan kita makan dengan terlalu banyak. Ini telah menggambarkan krisis obesiti semakin menggerunkan.

Selain menyumbang kepada masalah penyakit metabolik seperti penyakit kardiovaskular dan diabetik, obesiti juga boleh menyebabkan seseorang itu menanggung kos rawatan yang sangat tinggi.


Perbezaan Shaklee:

Setiap kali anda minum Cinch Shake Mix Shaklee , anda akan mendapat 24 garam protin, 24 jenis vitamin dan mineral penting dan 6 gram serat larut. (dicadangkan diambil bersama dengan 1 sudu Shaklee Energizing Soy Protein ).

Ini penting – Kerana protein digunakan untuk membina otot, dan otot lah menaikkan kadar metabolism dan juga membakar kalori. Makanan yang kaya dengan protein juga boleh menahan kelaparan, yang mana boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan.

Tidak lupa juga kepada Leucine – nutrisi penting di dalam Cinch Shake Mix Shaklee untuk keperluan tubuh kita.

Apa itu Leucin?
------------------------
Asyik duk sebut leucin je, ape bende tu? 

Leucin merupakan asid amino perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh. Ia merupakan satu-satunya asid amino yang boleh merangsang sintesis protein otot. Cinch Shake Shaklee yang diperkasa dengan leucin terbukti mampu mengekalkan 100% jisim otot tanpa lemak dan menghilangkan lemak, berat dan inci.

Faedah utama Cinch Shake Mix Shaklee:
Memberi faedah seperti mengambil makanan, tetapi rasanya seperti menikamati pencuci mulut
Indeks glisemik – 22; sesuai untuk pengidap kencing manis
Dengan Cinch Pro, campuran eksklusif protin dipertingkatkan dengan leucine – asid amino
Powered by leucine untuk memelihara otot semasa anda menurunkan berat badan
24 gram protin setiap hidangan untuk membantu anda berasa berpuas dan kenyang.
Tinggi kandungan serat – 6gm serat setiap hidangan
Glycemic yang rendah untuk mengekalkan tahap gula darah yang normal dan mengekalkan tenaga
Memberikan 35% atau lebih Nilai Harian kepada 21 vitamin dan mineral penting
Penggunaan soya bebas GMO
Tiada perasa tiruan, warna dan pemanis

Lain-lain manfaat Cinch Shake Mix Shaklee:
Membakar lemak dan mengekalkan otot
Cepat mengurangkan lemak badan
Minuman pengurusan berat badan yang berkesan


Cinch Shake Shaklee - selain daripada pengambilan produk Shaklee, dia juga kawal pengambilan makanan, betul-betul kawal. Minum manis dielakkan, makan lauk bakar. Petang dia akan main futsal atau jogging. Konsisten without failed

5 sebab kenapa ramai yang suka sangat dengan Cinch Shake Shaklee ni.

1- Cinch Shake Shaklee ada 3 Perisa yang Sangat Menyelerakan.

3 perisa Cinch Shake Shaklee
Perisa yang ada ialah Vanila, Coklat dan juga Cafe Latte. Ketiga-tiga perisa ni saya dah rasa dan saya paling suka perisa coklat. Bagi penggemar vanila, ia merupakan pilihan terbaik untuk anda dan bagi penggemar kopi yang ingin kuruskan badan, kami sediakan perisa Cafe Latte untuk anda. Jadi anda boleh cuba ketiga-tiga perisa ini dan InsyaAllah ianya menepati selera anda sebabnya ia memang sedap.


2- Cinch Shake Shaklee boleh Dibancuh dengan Pelbagai Resepi.

Cinch Shake juga boleh dibancuh dengan pelbagai resepi. Tidak semestinya kena bancuh plain macam tu je. Kita boleh pelbagaikan resepi bancuhan dan ikut selera kita.

Di sini saya senaraikan beberapa resepi bancuhan cinch shake yang boleh anda buat.

Low fat milk + cinch shake vanilla
Low fat milk + cinch shake chocolate
Low fat milk + cinch shake caffe latte
Strawberry milk + cinch shake vanilla
Strawberry milk + cinch shake chocolate
Chocolate milk +cinch shake vanilla
Chocolate milk + cinch shake caffe latte
Chocolate milk + cinch shake chocolate
Dan resepi yang saya paling suka Strawberry milk + cinch shake chocolate.

Sedap sangat. Rasa creamy-creamy yummy gitu. Memang mengenyangkan. Dan gambar tu juga salah satu resepi yang sedap boleh dicuba.


Nampak tak perbezaan kedua-dua ni? Walaupun berat sama, tapi bentuk dan ukuran badan tak sama kan?

3- Bancuhan Cinch Shake sangat-sangat Mengenyangkan.

Satu hidangan bancuhan Cinch Shake Shaklee membekalkan kepada kita 24 gram protein, 24 jenis vitamin dan mineral serta 6 gram serat. Satu hidangan tu dah cukup lengkap untuk buat saya berasa kenyang dan perut rasa penuh. Tak perlu dah nak makan makanan-makanan lain yang lebih tinggi nilai kalorinya. Dah tak perlu nak kunyah-kunyah di waktu senggang. Bila dah kenyang, jadi nafsu makan yang meluap-luap tu pun dapat dikurangkan. Bestkan? Sebab tu Cinch Shake sangat-sangat sesuai untuk dijadikan sebagai replacement meal anda.

4- Cinch Shake buat Badan saya lebih Solid dan tidak Menggeleber.

Setelah hampir setahun saya mengamalkan Cinch Shake setiap hari, saya dapati badan saya lebih fit & firm. Maksudnya tidak menggeleber seperti dulu. Kalau dulu, bila usik bahagian betis ataupun paha memang berayun macam buaian laju-laju. Sekarang, nampak lebih elok dan nak pilih baju pun senang sebab dekat bahagian lengan lebih kecil.

Kandungan Cinch Shake Shaklee diperhebatkanagi dengan kandungan Leucine yang dapat membantu kita membakar lemak dan dalam masa yang sama memelihara otot badan kita. Jadi, kalau anda konsisten ambil Cinch Shake dalam masa sebulan tetapi berat tak turun, jangan terlalu panik, cuba buat ukuran ataupun perhatikan baju ataupun seluar anda. Makin longgar tak?

Sebabnya walaupun berat masih sama nilainya, tapi bukan lagi lemak, tapi otot. Jadi, badan kita akan lebih nampak kecil berbanding dulu.

5- Cinch Shake Memberikan saya Tenaga Segera dan Berpanjangan.

Inilah lagi satu kelebihan Cinch Shake Shaklee yang saya amat suka. Kalau saya ambil sebagai sarapan, bukan sahaja mengenyangkan sampai ke tengahari, malah memberikan saya tenaga untuk buat macam-macam kerja rumah. Dan yang lagi menarik, tiada rasa mengantuk pun. Memang senang untuk saya menyelesaikan kerja-kerja rumah setiap pagi bersama anak-anak saya tu. Memang sesuai untuk sesiapa yang nak turunkan berat badan dan dalam masa yang sama terlalu sibuk di tempat kerja. Badan kurus dan bertenaga. Best kan?


Bulan Oktober ini adalah bulan terakhir untuk dapatkan YES pack Shaklee (set hamil, set berpantang, set turunkan berat dan set awet muda Vivix)

YES HEALTHY FITNESS

Lecithin berfungsi sebagai pengemulsi lemak, yang memecahkan lemak-lemak kepada molekul yang lebih kecil so that lemak-lemak ini tidak mudah melekat pada dinding sel dalam badan.

Herb Lax berfungsi sebagai agen untuk detox dan melawaskan pembuangan urine serta penyahtinjaan. InshaaAllah anda tidak akan mengalami sebarang masalah pencernaan.

Cinch Shake bertindak sebagai pemangkin untuk mencairkan lemak tanpa mengganggu atau memusnahkan otot. Kita akan slim down secara fit dan cantik, kulit tidak akan menggeleber kerana sewaktu lemak dihapuskan, otot pula akan dibina.

Cinch Tea membantu untuk meningkatkan metabolisme, membekalkan tenaga yang berpanjangan, melarutkan lemak, antioksida tinggi untuk melawan penyakit yang berbahaya seperti kanser serta sebagai agen detox.

Multivitamin Vita-Lea. Vita-Lea ini sememangnya patut menjadi SUPPLEMENT WAJIB bagi setiap individu kerana Vita-Lea merupakan multivitamin dan multimineral yang terbaik. Bukan setakat memberikan kita kesihatan yang optimum, kulit pun akan semakin cantik berseri.


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


0 comments:

Catat Ulasan