Ikan Sardin Boleh Perkuatkan Tulang Kita?

Ikan sardin mengandungi protein, lemak, kalsium, besi, magnesium, fosfor, kalium, natrium. Manakala vitamin yang terkandung dalam sardin meliputi vitamin thiamin, riboflavin, niasin, vitamin B6, folat, vitamin B12, A, D, E dan vitamin K.

Kenapa Ikan Sardin Elok Untuk Kesihatan?

1. Melindungi Daripada Penyakit Jantung
Lemak Omega-3 juga memainkan peranan penting dalam kesihatan kerana zat yang terkandung dalam ikan sardin dapat melindungi jantung daripada pelbagai penyakit. Lemak tersebut membantu menurunkan paras kolesterol, menurunkan tekanan darah tinggi yang seringkali dikaitkan dengan serangan jantung.

2. Membantu Perkembangan Otak
Lemak Omega- 3 sangat diperlukan dalam jumlah besar untuk perkembangan otak. Ia dapat menguatkan memori dan juga meningkatkan daya tumpuan.

3. Membantu Pertumbuhan & Memperkuatkan Tulang
Ikan sardin merupakan sumber terbaik kalsium dan Vitamin D. Bahkan Vitamin D yang terkandung dalam ikan sardin membantu menyerap kalsium di dalam badan kita. Sekaligus membantu pertumbuhan tulang yang kuat dan sihat malah dapat mencegah Osteoporosis.

4. Mencegah Pembekuan Darah
Gumpalan darah dalam arteri sangat berbahaya untuk jantung. Oleh itu, lemak Omega-3, yang dtemui dalam ikan seperti ikan sardin ini, baik untuk mencegah pembekuan darah daripada berlaku.

5. Meningkatkan Antibodi
Antibodi badan dapat ditingkatkan dengan mengamalkan makan ikan sardin kerana kajian menunjukkan minyak ikan sardin dapat meningkatkan sel-sel sistem antibodi tubuh anda.

6. Kulit Lebih Sihat
Wanita mana yang tidak ingin memiliki kulit yang cantik,sihat dan bersinar bukan? Oleh itu,amalkan makan ikan sardin kerana ia kaya dengan lemak Omega-3. Lemak ini berperanan untuk meningkatkan sel-sel kulit,mengurangkan radang kulit sekaligus menjadikan kulit sihat.

7. Pembentukan otot
Ikan sardin adalah salah satu sumber makanan yang kaya dengan protein. Protein yang dimakan tersebut dapat membantu dalam pembentukan otot pada tubuh kita.

Walaubagaimanapun, apabila kita makan ikan sardin di dalam tin atau pun ikan sardin yang digoreng, kebaikan nutrisi ikan sardin tersebut dah hilang. Jadi apa yang kita dapat hanyalah kenyang semata-mata. Tak ada pun nutrisi dan kebaikan ikan sardin yang boleh kita manfaatkan.

Mana nak dapatkan nutrisi asid lemak omega 3 yang kita perlukan?
Atau apa yang kita ambil sekarang ni adalah lemak hati ikan semata-mata?


Hanya dengan 3 biji kapsul sudah mencukupi untuk nutrisi yang tubuh badan kita perlukan.


Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee

1. Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)
2. Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.
3. Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.
4. Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.
5. 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.
6. Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini
7. Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrak omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.


Pilihan saya mestilah OMEGA GUARD sebab apa? Sebab ianya bukan setakat minyak ikan tetapi mempunyai kandungan OMEGA 3 melebihi 85% dr kandungannya dan menunjukkan peratusan DHA dan EPA yg lebih tinggi

 Omega Guard


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. Masa kecil suka makan sardin..kira lauk favorite lah..ayam pun tak boleh challenge...

    BalasPadam