Promo Februari 2020 Shaklee Twin Pack Tingkatkan Sistem Imun

Promo Februari 2020 Shaklee Twin Pack Tingkatkan Sistem Imun
Promo Februari 2020 Shaklee Twin Pack Tingkatkan Sistem Imun
Promo Februari 2020 Shaklee Twin Pack Tingkatkan Sistem Imun | Tips Meningkatkan Sistem Imun Tubuh Untuk Keluarga dan Kanak-kanak Melawan Novel Coronavirus.

1. Elakkan melancong dan keluar di tempat awam. Sebaik-baiknya elak keluar di tempat awam dan melancong di kawasan yang dijangkiti virus tersebut.

2. Elak jangkitan luaran
Coronavirus adalah kuman “airborne” yang boleh dijangkiti melalui udara. Oleh sebab itu, pemakaian “mask” sangat digalakkan untuk mengelakkan virus ini tersebar. Tutup mulut semasa hendak bersin. Bukan itu sahaja, pemakaian cermin mata juga digalakkan kerana virus ini juga boleh tersebar melalui rongga mata dan hidung.

Kebersihan tangan juga perlu dititikberatkan. Basuh tangan dengan sabun secara kerap untuk mengelakkan jangkitan coronavirus.

JOM AMALKAN Doa Minta Dijauhkan & Mengelak Wabak Berjangkit Coronavirus

3. Elak jangkitan dalaman.
Ramai yang menjadi mangsa akibat sistem imun dan ketahanan badan yang lemah. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang berusia 60 tahun ke atas dan yang sudah mempunyai penyakit seperti Diabetes.

4. 5S Untuk Gaya Hidup Sihat

S – Sleep/Tidur
Tidur yang mencukupi penting untuk tubuh badan kita. Dapatkan tidur antara 6-8 jam sehari.

S – Stres
Elakkan stres dan atasinya sebaik mungkin.

S – Smoking / Rokok
Elakkan atau berhenti merokok. Merokok merendahkan sistem imun badan.

S – Senaman
Nak tak nak, senaman sangat penting untuk kita. Buatlah secara konsisten.

S – Sugar/ Gula
Elakkan pengambilan gula dalam diet seharian. Gula boleh menurunkan sistem imun badan.

5. Suplemen
Vitamin B Kompleks – Vitamin B kompleks adalah vitamin yang baik untuk sistem imun tubuh.

Vitamin C – Vitamin C, vitamin yang penting untuk sel darah putih bekerja melawan jangkitan kuman. Apabila sistem imun meningkat, sel darah putih dapat melawan kuman dengan lebih berkesan. Pengambilan 1000mg sehari adalah disyorkan.

Vitamin D – Vitamin D boleh didapati melalui cahaya matahari (direct contact), iaitu pada pukul 10am-3pm. Cara lain untuk mendapatkan sumber vitamin D adalah melalui suplemen, 1000IU bagi individu normal manakala 2000IU bagi mereka yang mengalami masalah Diabetes ataupun merokok.

Omega-3 dan Zink – Omega-3 berfungsi sebagai bahan anti-radang yang boleh meningkatkan sistem imun tubuh. Ia biasanya didapati dalam bentuk minyak ikan yang boleh diambil dua biji sehari. Tidak lupa, mineral zink untuk sistem imun.

6. Pilih makanan yang sihat.
Makanan boleh menjadi penawar juga racun kepada tubuh badan. Pilihan makanan yang tepat penting untuk meningkatkan sistem tubuh badan. Antara sayur yang boleh diambil adalah seperti brokoli dan bayam. Sebaik-baiknya masak sayur-sayuran secara sederhana dan elakkan memasaknya terlalu lama supaya zatnya masih ada.

Tidak lupa buah-buahan seperti buah beri, delima dan anggur juga mempunyai banyak khasiat. Teh hijau juga mempunyai kandungan bahan yang baik untuk kesihatan, seperti Epigallocatechin gallate yang mempunyai tinggi antioksidan. Pengambilan herba-herba seperti kunyit, bawang putih dan halia dalam masakan juga boleh meningkatkan sistem imun.

Sempena penularan wabak Novel Coronavirus yang tiada vaksin dan ubat untuk mengubatinya, kita boleh bantu tubuh dalam meningkatkan sistem imun.

Promo Februari 2020 Shaklee Twin Pack Tingkatkan Sistem Imun
Promo Februari 2020 Shaklee Twin Pack Tingkatkan Sistem Imun

Vita-C Plus - Sustained release untuk orang dewasa, dos 500mg per tablet. Setiap sejam 100mg Vitamin C dilepaskan ke dalam tubuh. Melepaskan 500mg vitamin C dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dalam badan & mengurangkan pembaziran. Menepati Recommended Nutrient Intake (RNI) Malaysia. Vitamin C semulajadi yang diekstrak dari jagung. Mengandungi 120mg Bioflavonoid yang akan membantu meningkatkan keberkesanan vitamin C, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Garlic Complex - antibiotik semulajadi. Terhasil daripada bawang putih yang ditanam pada musim panas secara organik di California sahaja.
Kat tempat lain Shaklee tak ambil sebab Shaklee mementingkan kualiti bahan mentah. Garlic Complex dihasilkan pada suhu bilik. Tiada proses pemanasan langsung untuk pastikan ALLICIN yang ada dalam bawang putih ni terpelihara. ALLICIN ni sangat berbisa pada kuman-kuman/bakteria/parasit dan lain-lain. Ibarat macam musuh utama kepada kuman.
Tapi ALLICIN ni mudah musnah sekiranya direndam dalam air, digoreng terlalu lama, ditumis & sebagainya.

Performance Drink - Minuman isotonik yang sangat bagus untuk badan kekal hidrat. Bila badan dehydrate sebenarnya kita akan lebih mudah untuk terkena serangan penyakit. Minuman isotonik tidak mempunyai karbonat. Dirumus khas dengan kandungan sodium, potasium dan karbohidrat yang mencukupi. Jumlah kepekatan karbohidrat yang ada didalam Performance Drink adalah sama dengan darah kita. Ini memudahkan proses penyerapan sekaligus meningkatkan kadar gula di dalam darah.

Mealshakes - Mengandungi 24 jenis vitamin & mineral yg diperlukan oleh badan. Kaya dengan serat yang membantu membuang lemak berlebihan dari perut & usus. Mengandungi asid folik, biotin, kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk tubuh kanak-kanak membesar. Mengandungi vitamin A, C, E, zink & selenium yang merupakan agen antioksida yang bertindak melawan jangkitan.

Vitalea for Children - Membekalkan 19 vitamin dan mineral perlu. Sumber kalsium pembina tulang. Baik untuk kesihatan. Bekalan harian untuk vitamin B

Zinc Complex - Setiap 1 tablet mengandungi 100% nilai harian yang diperlukan untuk zinc iaitu 15mg. Dirumus dengan Zinc Gluconate iaitu satu bentuk zinc chelated supaya mudah diserap oleh badan.

Promosi Februari 2020 twin pack untuk bantu meningkatkan sistem imun tubuh.

Promo Februari 2020 Shaklee Twin Pack Tingkatkan Sistem Imun
Promo Februari 2020 Shaklee Twin Pack Tingkatkan Sistem Imun

Setiap pembelian twin pack di atas, anda akan dapat diskaun 5%

Promosi Februari 2020 Shaklee Twin Pack Tingkatkan Sistem Imun
Promo Februari 2020 Shaklee Twin Pack Tingkatkan Sistem Imun
Zinc Complex beli sebotol free sebotol.
Harga 1 botol RM56
Free 1 botol

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

5 ulasan:

  1. supplement memang penting untuk tambah imunisasi badan..

    BalasPadam
  2. Menarik tawaran yang diberi.

    BalasPadam
  3. menarik promo.. stock aada lagi..
    hehe..

    BalasPadam
  4. Cun sangat ni..
    Sekarang serba serbi kena beri perhatian lebih..kasihatan luaran dan dalaman kan..

    BalasPadam
  5. thanks...tips 5S tu sangat membantu!

    BalasPadam