5 Langkah dan Cara Mengatasi Kulit Muka Kering Berjerawat

5 Langkah dan Cara Mengatasi Kulit Muka Kering Berjerawat
5 Langkah dan Cara Mengatasi Kulit Muka Kering Berjerawat
5 Langkah dan Cara Mengatasi Kulit Muka Kering Berjerawat | Kulit muka kering akan buatkan wajah kita nampak lebih kusam, tua daripada usia, pucat dan berkedut.

Kami nak kongsikan 5 Langkah dan Cara Mengatasi Kulit Muka Kering Berjerawat

1. Gunalah kosmetik atau krim perawatan yang mengandungi pelembap untuk mengekalkan kelembapan kulit.
2. Pilih sabun atau cecair mandian dengan pH seimbang. Elakkan sabun yang boleh mengeringkan kulit. Kurangkan masa penggunaan air pancuran dan elak penggunaan suhu air panas.
3. Jika gemar mengenakan solekan tebal di muka, seelok-eloknya ia diminimumkan.
4. Jika bekerja di pejabat atau tempat yang berhawa dingin, kesegaran kulit muka boleh dikekalkan dengan menggunakan semburan air mineral ke wajah untuk mengelakkan kekeringan.
5. Makan lebih buah-buahan dan sayur-sayuran. Ini kerana makanan ini mempunyai kesan anti-oksida dan membantu hidrasi. Banyakkan minum air kosong kerana air bukan sahaja menghidrat dan melembapkan kulit, malah dapat menahan lapar.

Tips tambahan untuk Mengatasi Kulit Muka Kering Berjerawat

Umi cadangkan Hydrating Gel Mask untuk masalah kulit muka kering dan kusam. Hydrating Gel Mask membantu melegakan dan menyegarkan semula kulit wajah agar kelihatan lebih berseri, terhidrat dan segar.


Gel berwarna emas ini diadun daripada campuran asid hialuronik, jus daun aloe dan gabungan pelbagai herba seperti Centella Asiatica dan ekstrak Chamomile yang membantu melembapkan kulit dengan lebih baik dan memberikan kesegaran berpanjangan.

Hydrating Gel Mask sangat sesuai untuk membantu menghidrat kulit dan menjadikan kulit berseri dan segar. Ia membantu memelihara, membershih dan menyerikan lagi kulit kita semua!

Sempena pelancaran Youth Mask pada Jun 2019 ni, harga runcit adalah RM297.50
Beli 1 mask dan percuma 1 lagi mask

Juga PERCUMA Youth Organza Bag, Youth Facial Brush dan Youth Mask Usage Guide.

Berminat nak dapatkan Hydrating Gel Mask ni? Anda boleh berhubung terus dengan Umi


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. dah tua2 ni jarang ada jerawat kak... jerawat pun dh malu nk kuar hehehhe

    BalasPadam