Tips pakai kasut tumit tinggi dan hilangkan sakit tumit kaki

Tips pakai kasut tumit tinggi dan hilangkan sakit tumit kaki
Tips pakai kasut tumit tinggi dan hilangkan sakit tumit kaki
Ramai wanita ingin memakai kasut bertumit tinggi tapi rasa tidak selesa. apabila memakainya, kaki terasa sakit. Ikuti tips memakai kasut tumit tinggi berikut.

1. Pilih ketinggian yang sesuai
Ini bagi membolehkan kita berjalan seperti biasa dan mengikut keselesaan. Jika sudah biasa memakai kasut tumit tinggi, pilih yang runcing dan tinggi. Namun jika masih baharu, pilih ketinggian tumit sederhana atau wedges.

2. Rehatkan kaki
Tanggalkan kasut tumit tinggi dan regangkan atau urutkan kaki. Cara ini akan membenarkan kaki bernafas dan mengurangkan geseran kulit yang kaki yang menyebabkannya melecet. Tambahkan kusyen pada tapak kasut supaya tapak kaki tidak sakit.

3. Jangan pakai kasut terlalu lama
Selalu bawa sepasang kasut biasa. Kasut tumit tinggi tidak direka untuk dipakai dalam jangka masa yang lama. Elakkan memakai lebih daripada 4 kali seminggu.

4. Cara berjalan
Jangan melangkah atau meletakkan tumit dan jari kaki di atas tanah pada masa yang sama. Letakkan tumit anda terlebih dahulu dan kemudian jari kaki.

5. Beli jenama dan kualiti terbaik
Kasut daripada jenama terkemuka direka dengan baik dan tidak menyakitkan kaki. Kasut yang diperbuat daripada plastik akan membuatkan kaki cepat berpeluh, melecet dan membengkak.

Untuk membantu masalah sakit tumit kaki, kami cadangkan pengambilan supleman yang sangat sesuai untuk menyokong kesihatan sendi dan rawan iaitu Omega Guard, Ostematrix dan Vivix.

Omega Guard merupakan sumber omega 3 yang terbaik. Mengurangkaan rasa sakit dan keradangan pada tisu dan otot kaki yang sakit. kekurangan omega-3 boleh menyebabkan keradangan pada bahagian sendi dan otot.

Ostematrix Mengandungi kalsium dan magnesium yang baik untuk kekuatan tulang. Dilengkapi dengan vitamin D untuk penyerapan optimum. Diperlukan oleh orang tua dan orang yang jarang minum susu. Mampu mengelak dari risiko tulang terak dan rapuh.

Vivix mengandungi kandungan anti oksida yang tinggi, menghalang radikal bebas dari merosakkamn sel tubuh. Mengurangkan risiko pelbagai penyakit sekaligus meningkatkan tahap kesihatan secara menyeluruh

Lihat Testimoni


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan