Tips dan Resepi Enak Untuk Anak-anak Minum Susu Setiap Hari


Kanak-kanak cerewet nak minum susu sedangkan susu adalah sumber protein, fosforus, vitamin A dan vitamin D untuk pertumbuhan tulang dan perkembangan tumbesaran.

Cara berikut mungkin boleh membantu ibu khususnya bagaimana lebih kreatif menggunakan susu dalam menyediakan hidangan kepada anak-anak.

1. Sediakan milk shake berperisa yang digemari anak-anak seperti perisa coklat atau strawberi. Untuk sedikit kelainan boleh juga gunakan pisang (banana milk shake).

2. Anda boleh mempelbagaikan penggunaan buah-buahan lain seperti mangga kerana rasanya yang manis dan menjadi kegemaran kanak-kanak.

3. Jika anak-anak gemar makan kastad atau puding, inilah masanya ibu untuk pelbagaikan hidangan yang mengandungi susu untuk anak-anak.

4. Selain diminum begitu sahaja, susu boleh juga dicampurkan dengan bijirin sarapan pagi seperti empingan jagung, oats dan sebagainya. Kebanyakan anak-anak juga gemar hidangan ringkas seperti ini.

5. Pengambilan sarapan pagi berupa susu dan bijirin penuh adalah baik untuk permulaan hari yang baik dan memastikan kanak-kanak dapat menumpukan perhatian yang penuh ketika di sekolah.

Di Shaklee, kami cadangkan pengambilan MealShakes dengan rasa vanilla yang enak. Pasti membuka selera anak-anak.

Mealshakes Shaklee ini menyediakan nutrisi lengkap untuk kanak-kanak, dengan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan. Ianya juga mudah diserap oleh badan untuk kegunaan seharian. Diperbuat daripada sayur-sayuran, buah-buahan, kacang soya dan lactalbumin (sejenis susu). Lactalbumin mengandungi organisma protein yang berkualiti dan mudah diserap dari peringkat bayi hingga orang dewasa.

Selain itu, MealShakes  memberi manfaat dengan:
  • Membekal nutrisi kepada sel tubuh untuk membina sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain
  • Mengandungi asid folik, biotin, kalsium, magnesium yang membantu tumbesaran kanak-kanak
  • Mengandungi Vitamin A, C dan E, zink, selenium yang merupakan anti-oksidayang bertindak melawan penyakit
  • Merupakan sumber terbaik serat dan protein.
  • Membekalkan kalsium harian yang diperlukan badan.
  • Index glisemik rendah membuatkan glukosa dilepaskan secara perlahan-lahan dan teratur bagi kegunaan sel badan.
Lihat resepi MealShakes di SINI


Daftar ahli Shaklee dulu secara online
👇👇👇👇

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

2 ulasan:

  1. sy bc satu buku cerita jepun ni... katanya, kanak2 di jepun, setiap sekolah wajib memberikan susu kpd kanak2 agr dewasa kelak mereka punya tulang yg kuat utk memberi sumbangan kpd negara ;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kan. setuju sangat dengan cara negara jepun. terima kasih sharing

      Padam