Manfaat Alfalfa Untuk Kanak-kanak

Alfalfa bukan lah sekadar makanan untuk lembu (di Amerika Syarikat). Ini kerana manfaat alfalfa telah digunakan di seluruh dunia untuk hampir 1,500 tahun. Ia banyak digunakan sebagai perubatan herba untuk pelbagai penyakit. Kami secara peribadinya menggunakan formulasi alfalfa organik yang sudah berada di pasaran hampir 50 tahun. Produk ini diperbuat daripada campuran spearmint, yang mana membangkitkan aroma enak bila ditumbuk atau dicampur di dalam teh.

Kita kat Malaysia kalau nak dapatkan alfalfa ni takkan la nak tanam kan sebab iklim yang berbeza. Penyelesaiannya, kita boleh dapatkan tablet alfalfa yang kaya dengan klorofil, ditanam dengan khasiat nutrisi termasuk kalsium, phosphorus dan magnesium, juga mengandungi klorofil, bioflavonoids, mineral surih dan vitamin.

Manfaat Alfalfa untuk kanak-kanak

Saya paling kerap menggunakan alfalfa sebagai bantuan untuk masalah hidung tersumbat. Saya berikan kepada anak-anak yang hidungnya tersumbat ketika waktu makan malam dan saya tahu bahawa mereka akan tidur lebih baik malam itu. Produk menunjukkan betapa cepat ia berfungsi apabila kita memberikan dengan jumlah yang tepat .

Juga, apabila anak-anak mempunyai kecederaan atau gigitan yang melibatkan bengkak , saya akan memberikan alfalfa dan Chewable Vitamin C. Kedua-dua nutrien bekerjasama sebagai anti -radang dan anti- histamin.

Manfaat lain Alfalfa Termasuklah
  • menguatkan fungsi buah pinggang
  • membersihkan darah / bantuan dalam detox
  • mengawal fungsi kelenjar
  • menggantikan yang hilang mineral / membantu keseimbangan mineral
  • mengurangkan pengekalan air
  • membantu menyembuhkan kulit
  • melegakan selsema
  • mengurangkan kesan alahan dan asma

Cara untuk berikan Alfalfa kepada kanak-kanak adalah dengan menghancurkan Alfalfa dan mencampurkannya di dalam jus epal atau yogurt. Hanya perlu menghancurkan Alfalfa dengan lesung dan alu. Alfalfa juga boleh dicampurkan ke dalam teh atau pun madu!

sumber gambar : provennutritionforkids.com/











Resipi ALFALFA daripada Rehana Nurul Amin.

sangat ideal:
1- untuk sesiapa yang nak bervariasi dalam menikmati kebaikan Alfalfa.
2 - untuk sesiapa yang tak boleh telan pil.
3 - sesiapa yang belum terbuka hati untuk ambil supplement (larutkan dlm air teh, sure minum sebab baunya yang fresh)
4 - sesiapa yg tak tahan bau alfalfa sewaktu telan pil.
Hanya perlukan air 700ml, 4biji Alfalfa dan madu satu sudu besar.

Alfalfa yang kami gunakan adalah selamat yang mana ianya bebas daripada bahan pencemar untuk diberikan kepada kanak-kanak. Alfalfa adalah cara hebat yang selamat untuk memberikan kelegaan kepada hidung si manja yang tersumbat!


Berminat? Untuk info atau order, Call / SMS / WA : 019-4320059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan